"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Tuesday, June 24, 2014

Guan Eng cuba mengajar kerajaan UMNO Kedah

Isu Terowong Pulau Pinang
Isu terowong Pulau Pinang yang akan dibina oleh kerajaan PR Pulau Pinang telah dijawab Ketua Menterinya melalui Roketkini, sila baca di sini http://www.roketkini.com/2014/03/03/tidak-ada-sebab

Isu Cadangan Lapangan Terbang Kulim
Kedah bakal memiliki lapangan terbang antarabangsa yang baharu sekali gus akan merancakkan lagi pertumbuhan ekonomi di negeri-negeri di utara tanah air, sekiranya cadangannya diluluskan kerajaan pusat. Baca selanjutnya http://www.agendadaily.com/arkib/arkib-agenda-daily/rencana/315-dalam-negeri/11872-kedah-kemuka-cadangan-bina-lapangan-terbang-di-kulim.html

Berkaitan isu cadangan kerajaan negeri Kedah mahu membina lapangan terbang baru di Kulim, Guan Eng kata tidak sesuai. Komen seterusnya dari Guan Eng baca di sini http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=160062:cadangan-bina-lapangan-terbang-kulim-tak-sesuai-guan-eng&Itemid=2#axzz35W4LLzK0


Guan Eng sombong dan angkuh
Namun cadangan tersebut diperlekehkan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang menyifatkan pembinaan sebuah lagi lapangan terbang antarabangsa di Kedah merupakan satu pembaziran.
Lim berkata, sekiranya Putrajaya meluluskan pembinaan lapangan terbang di Kedah, Pulau Pinang mahu sekurang-kurangnya dua lapangan terbang sama.
"Perlu diingatkan Pulau Pinang adalah penerima pelaburan langsung asing (FDI) terbesar di Malaysia, dengan jumlah RM19.7 bilion dari 2010 hingga 2013, seperti yang dinyatakan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak,” kata Lim.


Apakah ini merupakan isu yang sebenarnya?
Sebelum lapangan terbang Kulim dibina dan beroperasi, Pelaburan Asing Langsung (FDI) di Pulau Pinang telah mencatat kejatuhan yang drastik. Sudah tentu pembinaan lapangan terbang Kulim akan memberi tamparan hebat kepada ekonomi dan pelaburan asing di Pulau Pinang. Inilah Guan Eng yang membantah cadangan lapangan terbang Kulim sebaliknya dia bertegas membina terowong Pulau Pinang. Guan Eng cerdik......

Guan Eng sila beri penjelasan terhadap isu FDI yang jatuh 90%.....baca sini. http://umnobp.org.my/

2 comments:

  1. Sebenaqnya tujuan DAPBANGKAI-SAMSENG ni dlm. menentang cadangan YAB DS Mukhriz utk. bina lpgnterbang antarabangsa ni - disyaki adalah perancangan plg. licik si MUSUH ISLAM/Melayu utk. MENGGERTAK untuk membina satu lagi lpgnterbang di PP, yg. akan MERAMPAS kpg-kpg PUSAKA ISLAM/Melayu di Kepala Batas! Bah. pulau dah TERGADAI hampir sepenuhnya kat bangsa si PENDATANG/PENCEROBOH - jadi mereka nak selebihnya!

    Sebab itu PENGGANAS Red BEAN BANGKAI sekarang begitu galak berkempen nak menghasut ke arah pembinaan lpgnterbang baru kat Kepala Batas!

    Makcik Sambal Belacan,.

    ReplyDelete
  2. Tahu ka kamu sekarang ini terlalu banyak penasihat dari kerajaan singapura bermaharaja lela di pejabat kerajaan negeri di komtar penang. Memang FDI penang merosot tapi DAP tak risau kerana sekarang ini telah banyak dana bantuan masuk dari singapura . apakah semua ini fikir secara serius , jadi YAB DS mukhriz harus buat sesuatu untuk memotong kemajuaan penang . Kalau harap melayu dalam PR didalam kerajaan Penang sekarang alamat cita-cita DAP keluarkan penang dari malaysia cukup mudah jadi sama-sama bagi sokongan pada YAB DS Mukriz merangcang utk mengagalkan usaha DAP dan PAP macam ayahandanya yang merancang untuk mendiamkan puak cina dan singapork dan memajukan melayu tapi melayu suka pada alibaba dan buruk sangka sebab itu lemah.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.