"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Friday, September 3, 2010

Tangguh hukum hudud: PAS akur dengan kehendak rakan DAP dan PKR?

Pas mengakui hukum hudud tidak semestinya dilaksanakan sekiranya pakatan pembangkang menang pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) dan memerintah negara. Timbalan Pesuruhjaya 3 Pas Kelantan, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, Pas dan parti-parti dalam pakatan pembangkang pada peringkat ini telah bersetuju untuk tidak membincangkan soal pelaksanaan hukum hudud yang menjadi agenda perjuangan parti itu selama ini.
Malah, katanya, Pas dan rakan-rakannya dalam pakatan itu juga tidak akan ‘mengusik’ kerangka Perlembagaan Persekutuan walaupun ada pandangan yang mengatakan ia perlu dipinda sekiranya Pas hendak melaksanakan syariat Islam.
“Tidak semestinya kita akan laksanakan, kita melihat kepada persediaan dan persetujuan masyarakat. Kita ada persetujuan untuk peringkat ini kita tidak bincangkan soal hudud. Misi kita yang utama ialah untuk menjatuhkan Barisan Nasional pada pilihan raya. Bagi kita secara personalnya, perjuangan kita adalah untuk menegakkan syiar (Islam), tetapi kita tidak akan memaksakan hasrat ini kepada masyarakat. Bila masyarakat sudah bersedia dengan penjelasan, kefahaman, pada masa itu kita akan laksanakan,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Komen:
Itulah wajah sebenarnya PAS yang kita kenali hari ini. PAS yang banyak berubah, pusingan 360 darjah. PAS dulu bermatian-matian menentang UMNO kerana UMNO menolak hukum hudud. Dicanang seluruh pelusuk negara, UMNO merupakan sebuah parti kafir kerana menolak hukum Allah. (Hukum Hudud PAS). Tapi kenapa pula PAS boleh bertolak ansur dengan DAP dan PKR? PAS akan laksanakan setelah pemimpin DAP bersetuju melaksanakan hukum hudud? Atau kerana Haji Hadi pernah memberitahu bahawa  hukum hudud cuma 0.0001% dalam hukum Islam? Atau kerana MB Kedah, YAB Azizan  pernah berkata Kedah belum bersedia melaksanakan hukum hudud? Atau kerana Nizar, bekas MB Perak pernah berkata "Tiada dalam perlembagaan Pas untuk membentuk negara Islam". Tapi kenapa PAS memusuhi UMNO hinggap sanggup memaki hamun dan mengkafirkan pemimpin UMNO kerana gagal melaksanakan hukum Allah Taala (hukum hudud)?
Jika PAS bersama PKR dan DAP hari ini masih tidak dapat menegakkan perjuangan Islam dengan hukum hududnya atau negara Islamnya. Jangan haraplah PAS dapat melaksanakannya nanti setelah menang PRU yang akan datang. Persoalannya yang perlu penyokong PAS faham, apakah wakil rakyat PAS akan memperolehi majoriti dalam barisan Pakatan Rakyat selepas PRU yang akan datang? Sebelum itu, eloklah kita lihat apa yang sedang dan telah berlaku di hadapan mata kita di Selangor dan Pulau Pinang, apa yang PAS dapat lakukan di negeri-negeri Pakatan Rakyat itu? Melayu dan Islam dicabar dan semakin dihina. Kilang arak tidak ditutup pun malahan dianugerah kawasan lebih besar oleh Khalid Samad di Selangor. Kenapa pusat-pusat hiburan, judi dan kilang arak tidak ditutup?
Jika begitulah PAS hari ini yang kita kenali. Ertinya pendirian dan perjuangan PAS lebih teruk daripada UMNO. Bercakap tak serupa bikin. Berpakat dalam PR bukan untuk menafaatkan kepada perjuangan Islam malahan memberi ruang kepada bukan Islam menindas lagi orang Melayu/Islam di Malaysia ini. Itu taktik politik kononnya (tangguh hudud). Tapi apakah Karpal Singh, Kit Siang dan anaknya Guan Eng itu pemimpin politik yang boleh diperbodohkan oleh PAS? UMNO tidak sama sekali akan menggadaikan maruah bangsa, agama dan negara walaupun bersama dengan MCA, MIC dan lain-lain parti komponen. Perjuangan UMNO lebih konsisten, rasional dan berkesan. Jika ditakdirkan UMNO gagal meneruskan perjuangan memperkasakan orang Melayu dan menegakkan syiar Islam di bumi Malaysia ini sudah pasti antara faktor Melayu hancur dan Islam tertekan disebabkan oleh karenah pemimpin PAS itu sendiri. Jangan sampai nasi dah jadi bubur. Lihatlah apakah yang telah terjadi di negeri Pulau Pinang dan Selangor? Cuba ubah kononnya maka terima akibahnya. Jika Melayu hancur, apakah Islam boleh subur di Malaysia ini dengan kaum Cina dan India menguasai politik dan ekonomi negara? Tepuk dada tanya minda anda.

1 comment:

  1. Penyokong fanatik PAS shj yang Allah butakan hati mereka yg akan tak mahu faham. Tapi syukurlah sudah ramai kawan2 kita org Melayu dulu pengundi PAS dan PKR sudah menyatakan kekesalan yg amat sangat. Kalau mahu PRU disegerakan shj. Tsunami akan berlaku tapi kali ini untuk hancurkan Pakatan Rakyat. Itulah azam mereka.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.