"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Saturday, July 9, 2011

Anwar di wad hospital tercedera dirempuh oleh siapa?

Adoii...sakitnya!
Aku tidak hairan lagi dengan cerita Anwar dicederakan. Dia pernah berbohong dan bukan sekali dua berbohong. Dia bijak berlakon hingga semua orang terpedaya dengannya. Rakyat tidak lagi tertipu kali ini. Anwar semakin gelisah. Strateginya mengadakan perhimpunan jalanan tidak mengena. Dia tidak ditangkap polis. Orang lain ditangkap kerana memasuki KL dan menyertai perarakan. Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin dicekup polis kerana mengetuai kumpulan Patriot. Tapi Ketua Umum PKR, DS Anwar Ibrahim dan isterinya, Presiden PKR serta anaknya ahli parlimen, Izzah tidak ditahan oleh polis. Polis dapat menangani perhimpunan haram dengan berhemah. Tiada sesiapa pun yang tercedera. Tiada kekerasan dilakukan oleh pihak polis. Polis di Malaysia bertimbang-rasa,bertindak setelah beberapa kali diberi amaran. Itu pun sekadar menyembur 'water canon' atau tembakan pemedih mata. Jika polis USA, barulah padan dengan sepak terajang termasuk dipukul dengan cota atau buntut senjata api lagi, Semasa penyokong-penyokong sedang berada di jalanan, DS Anwar, isteri dan Wan Azizah masih di Hotel Hilton. Dikelilingi oleh pengikut-pengikut setia dan penyokong-penyokong tegarnya. Tiba-tiba berita melaporkan Anwar tercedera dan sedang mendapat rawatan di Pantai Medical Centre. Boleh percayakah? Siapa pukul dia, polis belasah diakah? Bagaimana polis boleh belasah dia sedangkan dia dikelilingi oleh ribuan penyokong-penyokong tegar? Inilah lakonan episod seterusnya oleh DS Anwar untuk menutup isu liwatnya yang mulai akan diperkatakan rakyat jelata selepas ini.
Minggu depan, kes liwat Anwar akan diteruskan. Permohonan hakim tarik diri  sekali lagi tidak memihak kepadanya. Kini Anwar mendapat rawatan di PMC, penyokong-penyokongnya akan berada di situ. Anwar cuba menggambarkan kepada rakyat dan negara asing bahawa polis Malaysia zalim dan tidak adil. Anwar sudah awal-awal lagi telah beritahu kepada pemberita luar negara bahawa dia akan ditahan polis. Siapa yang tidak kenal dengan Anwar? Aku dulu pernah dipanggil oleh pegawai polis kerana menuduh polis menganiayai Anwar. Aku hampir ditahan polis kerana cuba mempertahankan Anwar. Yang masih menyokong Anwar aku menyerulah mereka supaya berfikir, mengapa begitu ramai rakan2 rapat, sahabat2 baik, bekas doktor peribadi, pengasas parti KeADILan, bekas Setiausaha Sulitnya, Timbalan Presiden PKR, bekas Ketua AMK dan banyak lagi telah meninggalkan PKR dan kini menyerang Anwar habis-habisan? Tepuk dada tanya minda anda!

6 comments:

  1. drama terbaru elak ka makamah

    ReplyDelete
  2. ni lakonan anwar sbb nak alihkan perbicaraan minggu depan dengan membela diri,bila buat sakit anwar juburi harap dpt penangguhan dari hakim dan ni akan melegakan anwar sbb boleh lagi bebas sehingga pilihanraya,jadi hakim tak payah la nak tangguh,kalau anwar tidak leh bela bg la saksi lain dulu

    ReplyDelete
  3. bagus dia mati.bosan tengok muka dia.penipu!!!

    ReplyDelete
  4. anwar memang kena rempoh dengan terok petang tadi...mana tidak nyer....penyokong2 tegar anwar telah mengambil kesempatan MELIWAT ANUwar semasa berasak2 petang tadi...yg cedera tu kat bahagian JUBURR nyerrr....tu yg dia nampak lemah longlaiii tuuu....sebab terpaksa MEMANCUT banyak kali sebelum polis2 tu memancut bagi BERSIHHHH!!!!

    ReplyDelete
  5. Agaknya semasa keadaan kelamkabut, dia sengaja rempuh tiang tak!

    ReplyDelete
  6. cianya...pelakon lelaki terbaik ceumur idup..huhuhu

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.