"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Tuesday, December 13, 2011

Pengerusi JKKKN tolong edar dan kutip borang bantuan RM500!

Di sekolah tertentu di Pulau Pinang ada Borang BR1M mesti ditandatangan oleh Pengerusi JKKKP atau wakil DUN yang dilantik. Ada pula tidak perlu. Maksudnya pegawai LHDN sudah boleh cop dan terima borang tersebut.
Dengan itu, ada pihak yang ambil kesempatan mengedar dan mengambil borang BR1M. Yang peliknya, kerja mengedar dan mengumpul semula borang-borang itu bukan dibuat oleh Pengerusi JKKKP sebaliknya Pengerusi JKKKN. Cubalah tengok! Lembu punya susu, sapi dapat nama. Bukan bermakna Pengerusi JKKKP tak buat kerja. Pengerusi JKKKP sibok mengecop dan tandatangan pada borang-borang yang dihantar oleh orang ramai kepadanya. Pada masa itulah Pengerusi JKKKN pergi rumah ke rumah mengedar borang dan mengumpul semula borang-borang tersebut.
Ini strategi pembangkang yang melucukan. Kesian juga sebab ambil kesempatan. Orang ramai kena tipu. Tipu sunat boleh kut. Bila orang ramai dapat bantuan RM500 itu nanti, yang dipuji melangit nanti bukan kerajaan BN. Sebaliknya siapa yang edar dan kumpul borang-borang itu. Jika tidak kerana borang itu, mereka yakin mereka tidak akan dapat bantuan itu.
Pengerusi JKKKN itu tidak perlu malu sebab dia cuma bawa borang-borang itu untuk dicop oleh JHDN yang berada di sekolah. Maklumlah pegawai JHDN yang bertugas itu bukan orang UMNO/BN mereka hanya pegawai yang menjalankan tugas. Sementara pegawai LHDN berada di sekolah selama satu minggu,  kesempatan diambil sebaik mungkin oleh pemimpin pembangkang mengedar dan mengumpul borang-borang itu. Apa pesan pembangkang "jika pilihanraya nanti jangan lupa pangkah calon DAP atau PAS sebabnya kerana kami edar borang dan kumpul borang inilah maka dapat RM500 itu".
Tapi mungkin pemimpin BN ada strategi lain bagi menangani kesempatan yang digunakan oleh pembangkang? Tunggu nanti...bila kerajaan BN mengagihkan RM500 itu kepada orang ramai yang layak.

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.