"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Wednesday, September 15, 2010

Tolak PERKASA: Mengapa UMNO tunduk kepada desakan MCA?


Orang Melayu sudah lama sedar bahawa hanya politik sahaja yang tinggal kepada orang Melayu. Itu pun belum tentu lagi. Orang Melayu sudah berpecah sesama sendiri. Melayu yang jadi penduduk majoriti sudah menjadi lemah seperti penduduk minoriti kerana kewujudan pelbagai parti politik. Jika UMNO menolak Perkasa dan mungkin Perkasa akan bertukar dari sebuah NGO kepada sebuah parti siasah. Melayu akan berpecah lagi. Melayu akan menghadapi masa depan politik yang sangat gelap jika NGOs Melayu dan UMNO tidak bersatu. UMNO sepatutnya menjadi tunjang ke arah penyatuan semua NGOs Melayu/Islam sebagai persiapan menghadapi PRU yang akan datang. UMNO tidak perlu tunduk kepada desakan dari rakan-rakan komponen lain. UMNO perlu beri penjelasan kepada pemimpin-pemimpin parti komponen seperti MCA, Gerakan dan MIC bahawa UMNO perlu sokongan orang-orang Melayu melalui NGOs Melayu yang ada. Ini juga yang telah dilakukan oleh NGOs berteraskan bangsa seperti Jiao Zong, Dong Zong, Suqui, dan Hindraf yang memberi kekuatan kepada parti-parti politik berteraskan bangsa seperti MCA, DAP dan PKR.
Tapi kini NGOs Cina tidak begitu lantang lagi sebab hampir 90% perjuangan mereka hampir tercapai. Mereka telah menguasai semua sektor ekonomi-pendidikan swasta, perdagangan, perladangan, penternakan, pemborongan, peruncitan dan sebagainya. Hampir keseluruhan dalam sektor ekonomi negara dikuasai oleh kaum bukan Melayu sedangkan Melayu adalah penduduk terbesar di Malaysia. Cuma yang ada lagi hanya kuasa politik. Jika UMNO mengambil langkah yang silap, mungkin kuasa politik Melayu akan hancur selepas PRU13 akan datang. Melayu dalam PAS dan PKR tidak boleh diharapkan lagi. Perjuangan mereka berubah-ubah mengikut suasana politik. Perjuangan mereka tidak konsisten. PAS sanggup menguburkan perjuangan asalnya untuk tegakkan sebuah negara Islam kepada sebuah negara berkebajikan. Untuk menjaga hati rakan DAP, PAS tidak akan bercakap lagi pasal 'negara Islam' dan 'hukum hudud'. Parti Islam yang sangat kita harapkan suatu ketika dulu, kini sudah tersasar jauh. PAS sebenarnya punca kepada perpecahan umat Melayu dan Islam di negara ini. Fitnah dan memburuk-burukkan pemimpin Melayu adalah agenda besar mereka untuk mempengaruhi orang Melayu/Islam supaya menyokong perjuangan mereka. Melayu dalam PKR dan DAP langsung tak boleh diharapkan lagi dapat membela nasib orang Melayu.
Oleh itu NGOs Melayu/Islam perlu bersatu dan menyokong parti UMNO yang konsisten dalam perjuangan membela nasib kaum bumiputera/Melayu tanpa merampas hak bangsa lain di negara ini. Dalam keadaan UMNO/BN yang perlu menghimpunkan kembali seluruh kekuatan yang ada, peranan NGOs Melayu/Islam sangat penting. UMNO perlu mendekati NGOs yang ada. Jika tidak UMNO akan bersendirian. UMNO akan lemah. BN akan kalah. NGOs Melayu seperti Perkasa tampak racist kerana ada pemimpin-pemimpin bukan Melayu berani mencabar hak keistimewaan orang Melayu dan tidak menghormati perlembagaan persekutuan. Kaum lain terutama Cina perlu ingat bahawa orang Melayu masih mundur dari kaum Cina dan India sedangkan Melayu adalah penduduk pribumi. Melayu perlu berdiri sama tinggi dan duduk sama rendah dengan kaum-kaum lain di negara ini. Keamanan dan kedamaian hidup bernegara sangat bergantung kepada persefahaman dan toleransi antara kaum di sesebuah negara. Perkasa tidak akan lantang mempertahankan sesuatu isu jika Melayu sudah maju dan setanding dengan kaum lain. Kita tidak lupa, NGOs Cina seperti Suqui pernah mengemukakan beberapa tuntutan yang tidak munasabah semasa zaman pentadbiran Tun Mahathir. Tapi UMNO tidak pernah mendesak ketika itu supaya MCA dan Gerakan menjauhi Suqui ketika itu, kenapa? Bila NGO Melayu seperti Perkasa yang hanya lantang mempertahankan hak keistimewaan Melayu seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan, UMNO diminta menolak Perkasa? Apakah Perkasa sebuah pertubuhan haram seperti Hindraf? Apakah perjuangan Perkasa tersasar dan menyanggahi dengan perundangan negara?
Pemimpin UMNO tertentu jangan tunjuk hero dan jangan mengecilkan peranan NGOs Melayu bagi menghadapi PRU yang akan datang. Pemimpin-pemimpin MCA dan Gerakan terutamanya perlu mendapat sokongan orang-orang Cina kembali menyokong mereka. Mereka gagal dalam PRU12 bukan disebabkan oleh NGOs Melayu seperti Perkasa. UMNO masih kuat dalam PRU12 yang lalu. Yang kalah teruk hingga hilang beberapa buah negeri berpunca dari kehilangan sokongan bukan Melayu terhadap calon MCA, MIC dan Gerakan. Pemimpin MCA dan Gerakan perlu beri perhatian kepada masalah parti dan pengundi-pengundi Cina bukan masalah dengan NGO Melayu. Orang Melayu sudah lama bertolak ansur hingga Melayu jadi penduduk majoriti yang mundur di tanah air sendiri. Mengapa kaum Cina dan pemimpin Cina nampak tidak mahu memahami masalah kaum Bumiputera/Melayu di negara ini? Mungkin kerana Melayu sudah berpecah sesama sendiri maka kaum Cina dan pemimpin Cina sudah tidak hiraukan lagi nasib orang Melayu? Apakah NGOs Melayu dan UMNO masih boleh bersabar lagi melihat orang Melayu/Bumiputera terus terhimpit di tanah air sendiri? Tepuk dada tanya minda untuk PRU13 akan datang!

2 comments:

  1. Teruskan perjuangan..Masih banyak yang perlu diperbetulkan. Islam agamaku, Melayu bangsaku & Malaysia negaraku.. Saya tetap akan menyokong.

    ReplyDelete
  2. Pedulikan MCA, Gerakan dan MIC yang rasa tidak selesa dgn Perkasa. Klu mereka memainkan peranan dan bertanggungjawab, kaum mereka tidak akan beralih kepada pembangkang. Sebenarnya mereka yang kalah dlm PRU12 baru ni. Klu nak dapat balik sokongan org Melayu, UMNO mesti berani. Klu takut, biar Perkasa lakukan. Jangan ganggu tugas Perkasa.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.