"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Thursday, October 21, 2010

Guan Eng nak ramaikan orang Cina di Balik Pulau!

Tak payah disembunyikan niat sebenar Guan Eng. Dia mahu kawasan Balik Pulau jadi seperti mana Paya Terubong. Dia mahu kaum Melayu jadi minoriti di Balik Pulau dalam tempoh 5 atau 10 tahun lagi. DAP ada strategi yang licik bagaimana kampung-kampung Melayu boleh dilenyapkan satu persatu. Sementera pemimpin DAP boleh memerintah manakala pemimpin PAS dan PKR menikus di Pulau Pinang, eloklah orang Melayu di Balik Pulau dihalau secara perlahan-lahan.
DAP tahu orang Melayu di Balik Pulau tak boleh bersatu. Ramai juga Melayu di Balik Pulau masih menyayangi Guan Eng selaku Khalifah Umar Abdul Aziz. Ustadz-ustadz PAS dalam ceramah mereka memuji-muji Guan Eng sebagai pemimpin yang berjiwa rakyat dan memahami Islam. UMNO dikatakan racis dan parti Umno tidak Islam. Inilah harga persahabatan yang ditawarkan oleh PAS yang amat menguntungkan DAP selaku parti anti-Islam. Selagi PAS menolak persahabatan dengan Umno selagi itulah DAP beroleh kejayaan. Kesetiaan PAS kepada DAP terbukti dan tidak boleh dipertikaikan lagi. PAS sanggup mengorbankan perjuangan menubuhkan negara Islam untuk menjaga hati Karpal Singh. PAS terpaksa menghalalkan penggunaan kalimah Allah demi untuk menjaga hati rakan-rakan DAP yang kebanyakannya bukan Islam. Malahan penceramah-penceramah politik bukan Islam dari DAP dibenarkan membaca al-Quran hanya untuk kepentingan politik pembangkang.
Kampung-kampung Melayu di Balik Pulau akan digantikan dengan IPTS. Jika kapasiti IPTS itu dianggarkan kira-kira 4,000 penuntut Cina atau bukan Melayuu, sudah tentu kira-kira 1,000 hingga 2,000 kakitangan akademik dan bukan akademik diperlukan untuk IPTS itu. Untuk menampung keperluan itu, rumah-rumah kos sederhana dan tinggi akan dibina di sekitar projek IPTS itu. Jalan-jalan raya perlu dibesarkan lagi dan kemudahan infrastruktur lain seperti rumah kedai, pusat-pusat kewangan/bank, stesyen bas dan teksi untuk pengangkutan awam dan sebagainya perlu diwujudkan. Lagi kampung-kampung lain yang berhampiran perlu dibuat pengambilan bagi tujuan tersebut.
Tidak ada manusia yang sanggup berguling-guling atau tidur di atas jalan kerana membantah pengambilan tanah itu. Pemimpin PAS dan PKR hanya tahu berdemontrasi semasa kerajaan BN dulu nak majukan tanah-tanah wakaf. Mereka menjadi dalang kepada kemajuan dan pembangunan umat Islam. Tapi kini mereka membisu, bila Guan Eng merampas kampung-kampung Melayu untuk membina IPTS. Inilah akibatnya bila wakil-wakil rakyat PAS dan PKR tidak diberi portfolio penting dalam kerajaan negeri. Akhirnya Melayu dan Islam semakin terhimpit di bawah pentadbiran kerajaan Guan Eng yang disokong PAS dan PKR. Orang Melayu dan orang Islam amnya perlu sedar dan bangunlah untuk bersatu di bawah parti yang boleh dipercayai dan terbukti selama ini demi menjaga maruah agama dan bangsa. Hanya Umno yang mampu melakukannya.


2 comments:

  1. Hidup umno balik pulau

    ReplyDelete
  2. Melayu yang menyokong DAPig adalah pengkhianat kpd bangsa dan agama. Itu sj yg boleh kita katakan kpd Melayu itu.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.