"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Thursday, October 28, 2010

PRESTASI KERAJAAN PULAU PINANG SEMAKIN MEROSOT DAN TERUK!!!

Kerajaan DAP Pulau Pinang di bawah pimpinan Ketua Menteri, Lim Guan Eng gagal menarik pelabur asing ke negeri ini walaupun sudah lebih dua tahun mentadbir negeri. Kerana itulah ramai anak muda terutama anak-anak Melayu Pulau Pinang ramai yang menganggur. Di tepi-tepi jalan gerai-gerai dibina bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan angkara kekurangan peluang pekerjaan. Apa yang tak kena lagi dengan kerajaan negeri DAP ini? Kerajaan BN dulu telah tinggalkan kepada kerajaan Pakatan Rakyat dengan rangkaian jalan raya dan lebuh raya yang cukup baik. Kemudahan pelabuhan dan pengangkutan udara telah dinaik taraf semasa kerajaan BN untuk menarik pelabur-pelabur asing ke Pulau Pinang. Disediakan pula kawasan-kawasan perindustrian bebas seperti Bayan Lepas dan Juru yang cukup strategik bagi pandangan seorang pelabur. Tapi kerajaan negeri hari ini diketuai oleh Guan Eng GAGAL menarik pelabur asing ke Pulau Pinang. 
Menurut Pengerusi Gerakan Pulau Pinang, Datuk Dr. Teng Hock Nan, pada 2008 pelaburan yang berjaya dibawa masuk adalah sebanyak RM10.2 bilion hasil usaha kerajaan Barisan Nasional (BN) dan ia kemudiannya menunjukkan penurunan pada 2009 dan 2010 selepas peralihan kuasa berlaku. "Pada 2009, jumlah pelaburan yang dicatatkan adalah RM2.2 bilion iaitu turun sehingga 79 peratus dan bagi Januari hingga pertengahan tahun ini pula hanya RM930 juta berjaya dibawa masuk.
Inilah nasib anak-anak Melayu yang paling ramai yang menganggur, tiada pekerjaan. Ada gerai yang dibina diroboh oleh pihak berkuasa tempatan kerana ada aduan oleh orang ramai kononnyalah. Tapi gerai-gerai makan Cina yang memenuhi di beberapa jalan di bandaraya Georgetown hingga menjadikan jalan sempit dan lalulintas kesesakan tidak pula dirobohkan, kononnyalah tak ada aduan. Beginilah nasib orang Melayu di Pulau Pinang. Orang Melayu yang menyokong DAP, PAS dan PKR hingga berdirinya kerajaan Pakatan Rakyat di Pulau Pinang perlu sedar dan insaf. Jangan sampai anak cucu cicit kita kencing di kubur kita atas kesilapan kita sendiri. Banyaklkanlah bertukar-tukar pandangan dengan kawan-kawan kita yang lain supaya kita dapat membuat keputusan yang bijak untuk bangsa, agama dan negara kita.

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.