"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Thursday, October 18, 2012

Orang2 Melayu di Kg. Nelayan Teluk Kumbar pula kena halau!

Baru dua hari lepas Kampung Matahari Naik, Teluk Kumbar kecoh dengan sekumpulan penduduk Melayu membantah kerana rumah-rumah mereka akan dirobohkan. Cerita itu masih hangat diperkatakan di kalangan penduduk kawasan Teluk Kumbar. Semakin hari semakin pupus orang-orang Melayu di Teluk Kumbar khususnya dan di bahagian Pulau, Pulau Pinang amnya. Rumah yang sedang dibina oleh pemaju-pemaju perumahan pula harga ratus-ratus ribu ringgit. Tidak ada lagi rumah-rumah murah seperti harga RM25 ribu atau RM45 ribu yang dibina oleh kerajaan BN suatu masa dahulu.
Cerita benar yang baru diterima, satu lagi kampung Melayu, Kampung Nelayan, Teluk Kumbar akan lenyap tidak lama lagi. Sebahagian penduduk telah menerima perintah mahkamah dalam tempoh 14 hari untuk mengosongkan tanah di situ. Kena halau lagi! Sudahlah kena halau, pihak plantif juga akan menuntut daripada defendan gantirugi yang ditaksir akibat dari kegagalan defendan menyerahkan milikan kosong. Termasuklah juga segala faedah, kos dan relif lain dan/atau selanjutnya yang difikirkan wajar dan adil oleh mahkamah. Sebanyak 14 keluarga orang Melayu di Kampung Nelayan terpaksa hidup tanpa rumah jika tidak ada pembelaan yang sewajarnya bagi pihak mereka.
Bantahan penduduk di Kg. Matahari Naik

Yusmadi PKR mana tanya penduduk
Sudahlah jatuh ditimpa tangga! Inilah bala petaka yang menimpa orang-orang Melayu sejak pemerintahan DAP bersama PAS dan PKR di Pulau Pinang. Sepatutnya Timbalan KM Pulau Pinang, Dato' Mansor, YB Abd. Malek (ADUN Batu Maung) Speaker DUN, Dato' Abd. Halim dan ADUN tunggal PAS, Ustaz Salleh Man bangkit dan membela nasib orang Melayu di Pulau Pinang ini.   Penduduk di kawasan Teluk Kumbar dan Sungai Batu dan mungkin juga di tempat-tempat lain tidak senang duduk hari ini. Di sana sini projek rumah mewah naik bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan. Perkampungan Melayu sikit demi sikit semakin terhapus. Hidup orang Melayu semakin terhimpit akibat keadaan politik yang tidak memihak kepada orang Melayu.
Kehangatan isu merobohkan rumah di Kampung Matahari Naik masih belum reda. Yang terlibat kebanyakannya penyokong dan pengundi-pengundi PR. Tapi di mana pemimpin-pemimpin pembangkang, wakil rakyat pembangkang dan penyelaras DUN semasa penduduk-penduduk ini tersepit? Apakah ini yang dikatakan PR sebagai parti membela rakyat? Akhirnya pemimpin UMNO juga yang terpaksa turun padang membantu dan akhirnya pelaksanaan meroboh rumah-rumah tersebut ditangguhkan oleh mahkamah. UMNO yang dikatakan parti yang zalim inilah yang membantu orang Melayu yang dizalimi. PAS dan PKR apa buat? Ceramah, ceramah dan ceramah hanya untuk ke Putrajaya. Itulah kerja pemimpin2 PR siang dan malam. Hidup UMNO! hidup Islam! dan hidup Melayu!

9 comments:

  1. elok sgt lah tu.. dulu sokong sgt PAS dan PKR kan.. skrg nasi dah jadi bubur sapa yg rugi,,

    ReplyDelete
  2. Ni lah di katakan sebusuk busuk daging (satu bangsa) di basuh direncah di makan jua. Ada paham ker penyokong2 PKR/PAS

    ReplyDelete
  3. tahniah kepada bangsa melayu yg mengundi PKR/PAS dlm pru lepas....ini hadiah utk anda semua....SELAMAT MEREMPAT DI BUMI SENDIRI....

    ReplyDelete
  4. Kasihan kepada penduduk yang menjadi mangsa keadàan. Semoga ada pihak yang sudi menbantu mereka. Kepada orang melayu, jadikan apa yang berlaku sebagai iktibar kerana hanya dengan kuasa politik melayu sahaja yang dapat menentukan arah tuju bangsa melayu dan elak ditindas.

    Kembara

    ReplyDelete
  5. Padan muka,inilah habuan setelah mempercayai pembohongan PR dan akhirnya mengundi mereka,mungkin sesuatu boleh dipalajari tetapi apa kan daya nasi sudah menjadi bubur...jadi tunggu apa lagi angkat bungkus dan berambuslah...jangan sampai kena halau macam anjing..

    ReplyDelete
  6. Inilah CAT = Chauvinist, Angkuh, Tindas. Nanti puak-puak fuckatan PAS dan PKR akan tuduh inilah hasil pemerintahan BN dahulu yang mengabaikan orang Melayu. PAS dan PKR kununnya tidak boleh buat apa-apa kerana penduduk harus berubah dan menerima permodenan. Sambil-sambil buat ceramah fitnah, duit rakyat dikutip lagi dalam tong milo dan plastik. Pemimpin PAS enjoy pelahap duit sedekah, rakyat teraniaya terima padah.

    ReplyDelete
  7. Orang Melayu Kampung Baru, Kuala Lumpur ambil iktibar apa yang berlaku di Pulau Pinang. Mungkin akan berlaku kepada mereka jika diberi peluang kepada Pakatan Haram memerintah negara. Kewujudan Kampung Baru di Kuala Lumpur sehingga ke hari ini adalah kerana Umno/BN menjadi pemerintah, tapi mungkin akan jadi Kampung Pala jika Pakatan Haram berkuasa. Pertahankanlah hak orang Melayu, jangan orang Melayu pupus di Kuala Lumpur. Jangan terlalu terpengaruh janji manis pakatan yang mementingkan kroni mereka sendiri. Setelah berkuasa mereka akan lupa janji mereka membelas nasib orang melayu

    ReplyDelete
  8. Kepada yg bukan penyokong PR di kampung tu mestilah lagi terasa tak undi PR pun kena halau. Inilah masalah orang Melayu sendiri yang mengadaikan bangsa dan agama ..

    ReplyDelete
  9. Muhyiddin Dan Puteri UMNO Mahu Najib BERUNDUR... Kenapa?

    ~ BUKTI 1 ~

    ~ BUKTI 2 ~


    Tapi yang terpenting... Pemuda dan Puteri UMNO yang kononnya barisan pelapis kepada UMNO tetap BODOH... Tetap TOLOL.. Itu yang pasti..

    Disebabkan KEBULUR sangat nak berjuang untuk UMNO, Pemuda dan Puteri UMNO sanggup menipu dan memperbodohkan diri sendiri untuk sama2 menipu dan memperbodohkan orang2 tua kat kampung, saudara dan adik2 mereka... Jika Pemuda dan Puteri UMNO tidak boleh menggunakan akal dengan bijak, kenapa tak jadi LEMBU saja?







    (( edit, copy & paste Page FB Kump. Generasi Baru keluar UMNO ))

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.