"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Wednesday, November 27, 2013

Kakitangan MPPP kucing kurap, kata pemimpin DAP

Ahli Parlimen Jelutong, Jeff Ooi dilaporkan mendesak Yang Dipertua MPPP, Datuk Patahiyah Ismail meletak jawatan kerana didakwa tidak mampu menjalankan tugas dengan baik.
Desakan itu dibuat Jeff berikutan kegagalan pegawai MPPP membuktikan kepadanya terdapat peniaga haram di Pasar Awam Jelutong dan menggunakan perkataan ‘kucing kurap’ bagi merujuk kepada kakitangan pihak berkuasa tempatan terbabit.

Macam inikah kakitangan MPPP?
Ekoran kenyataan biadabnya itu, Jeff pada Ahad lalu turut diserang oleh seorang kakitangan MPPP, Mohd. Rofi Osman ketika melawat Pasar Awam Jelutong dan mendesak Ketua Staf Pejabat Ketua Menteri itu menarik balik kenyataannya dan memohon maaf. (Sumber Utusan Malaysia 27/11/2013)

Hingga di saat dan ketika ini, Guan Eng selaku Ketua Menteri membisu seribu bahasa. Kerana apa membisu? Mungkin yang kena caci dan maki itu orang Melayu kebanyakannya pekerja MPPP dan yang maki itu pula pemimpin DAP, kawan baik seperjuangan dengannya. Sudah lebih 30 tahun kita bermastautin di Pulau Pinang, belum pernah kita dengar wakil rakyat BN/UMNO memaki orang lain sebegitu rupa, begitu hinanya kakitangan MPPP hingga di panggil 'kucing kurap'.

Ini jelas panggilan YB Tuan...diperkenalkan oleh kerajaan DAP telah membuatkan pemimpin DAP dan PR merasakan mereka adalah tuan besar di bumi ini. Mereka sudah lupa, yang mengundi mereka juga adalah orang-orang Melayu PKR dan PAS. Hingga hari ini pun kita dapat lihat orang-orang Melayu ini masih setia menyokong DAP malahan masih memuji-muji dan memuja pemimpin DAP sebagai terbaik.

Jika pemimpin2 DAP ini baik kenapa Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP) Rahmad Isahak sanggup meletak jawatan dan mengisytiharkan dirinya meninggalkan DAP. Jika mereka baik kenapa Bekas Naib Pengerusi DAP, Zulkifli Mohd. Noor turut meletak semua jawatannya dalam kerajaan negeri Pulau Pinang dan kerajaan tempatan. 
 
Wahai orang-orang Melayu Pulau Pinang fikirlah sedalam-dalamnya. Sudah sampai masanya, kita orang Melayu/Islam perlu bersatu antara satu sama lain. Walaupun kita merupakan penduduk yang ramai di Pulau Pinang tapi kita kalah kerana kita berpecah sesama sendiri. Fikirlah masa depan agama, bangsa dan negara kita. Jika kita bersatu, kita akan kuat, syiar Islam dapat berkembang tanpa ada halangan.

2 comments:

  1. Sapa nk ganti pata... Ah Lan Chau Ka... Tak bole nampak sangat rasis.. Wa letak melayu maa . Itu melayu wa control dia pakai remote ma. Sial punya Dap.

    ReplyDelete
  2. Maaf cakap. DAP is a bunch of racist. Penjawat kerajaan di Penang di anggap sebagai kucing kurap. Melayu di dalam parti pakatan pula adalah pecacai.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.