"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Saturday, December 31, 2011

Pemimpin UMNO Selangor perlu bimbang jika cerita ini benar?

Cuti penggal akhir persekolahan, sempat aku berbual dengan orang negeri Selangor. Suami isteri itu datang ke Pulau Pinang pasal nak bantu keluarga kakak yang menanggung hutang sewa rumah. Selepas bayaran selesai isteri dengan penuh yakin membuka cerita politik dengan bertanya pasal orang Melayu di Pulau Pinang. 
Aku pun segera menceritakan dan menegaskan apa yang didedahkan oleh TV3 dan TV1 adalah benar. Sebenarnya banyak lagi masalah orang Melayu yang masih tersembunyi daripada pengetahuan orang ramai. Maklumlah PAS dan PKR masih kuat mempertahankan kerajaan DAP sebagai sebuah kerajaan Pakatan Rakyat yang paling baik untuk rakyat di Pulau Pinang.
Walaupun dia nampak simpati kepada nasib orang Melayu di Pulau Pinang tapi pada masa yang sama dia memuji kerajaan PKR di Selangor. Katanya UMNO susah mengambil alih kerajaan Selangor dalam pilihanraya yang akan datang. Dia menjelaskan bahawa wakil-wakil rakyat PR di Selangor turun ke padang. Apa yang mereka tak buat?
Orang susah katanya, MAIS beri bantuan bulanan. Kerajaan PR Selangor beri kelas tuisyen percuma kepada murid-murid sekolah di Selangor. Apa UMNO buat ini? Tanyanya kepada saya dengan nada keras dan yakin. Katanya lagi "Pemimpin-pemimpin PKR pergi rumah ke rumah, cari orang susah dan dibantunya". Apakah orang UMNO buat kerja saeperti ini? Tanyanya lagi.
Yang bersekolah diberi bantuan pakaian sekolah. Rakyat Selangor merasakan lebih selesa dan senang berada semasa kerajaan PR. Kemudian dia bertanya saya, apakah UMNO di sini buat seperti ini? Aku lihat macam dia cukup berpuashati setelah dapat meluahkan geramnya kepada aku.
Selepas itu dia minta maaf sebab dia banyak bercakap. Memamg dia banyak bercakap. Di sini aku cuma nak minta pemimpin UMNO Selangor mengkaji pandangan rakyat di bawah sana atau peringkat akar umbi. Mungkin ada kebenarannya. Jangan kita syok sendiri. Tiba-tiba UMNO/BN jatuh tersungkur sekali lagi dalam PRU yang akan datang.

6 comments:

  1. Muhasabah diri. Rakyat Didahulukan....!!!

    ReplyDelete
  2. lagipun setengah kawasan ADUN je org PKR dan PAS buat kerja.ADUN yg lain tu haramjadah.Cuba tgk Dato Noh OMAR tu..memteri pertanian..tiap tiap bulan turun kawasan Sebenarnya byk org BN buat kerja..Cuba encik tgk pula Kawsan Bangi dan Serdang..apa ADUN PAS buat..!

    ReplyDelete
  3. eh...eh...sama jer skrip y jadi kat kedah...sebenarnya UMNO ni masih lena lagi nie

    ReplyDelete
  4. di kedah adun pas mmg buat kerja...terlebih kerja mereka buat...banyak gak yg dikebas..hehehe

    ReplyDelete
  5. pemimpin pas,pkr,dap turun kawasan jumpa rakyat,pempipin umno dok goyang kaki, cuma dato noh omar saya kena akui di memang seorang pemimpin umno yg hebat, buat kerja senyap je,tak payah publisiti tapi rakyat tau dan sayang kat dia, berapa kerat umno ada macam dia?jangan lalai ingat mudah umno nak ambil balik selangor, tolong kira dari sabak bernam sampai ke pj, berapa seat umno boleh dapat? simple je, sekincchan,pasir panjang,kapar, meru, sementa,subang jaya, kelana jaya, pj selatan, kg medan,damansara,puchong,rawang,ijok,gombak.batu tiga shah alam,kota raja,amat susah peluang umno bukan 50/50 tapi 30/70, mohon orang umno muhsabah diri buat kerja belum terlambat lagi ibrahim hj sabri shah alam

    ReplyDelete
  6. untuk aktivi BN PJ Selatan & DUN Taman Medan, boleh tgk kat fbook saya, Zam Mohd... sekian

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.