"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Wednesday, June 27, 2012

Malaysia akan selamat jika PR memerintah Putrajaya!

Pembangkang mengatakan demontrasi jalanan merupakan suatu insiatif meruntuhkan kerajaan zalim BN hari ini. Bersih 2.0 dan Bersih 3.0 dapat meningkatkan kesedaran rakyat tentang betapa pentingnya penglibatan rakyat menjatuhkan kerajaan Islam di Malaysia. Rusuhan yang berlaku, merosakkan kenderaan Polis merupakan sebahagian sistem demokrasi yang perlu dicontohi generasi sekarang. Kesukaran yang dialami kumpulan peniagaan, pemandu teksi dan pelancong semasa demontrasi perjalanan berlangsung boleh dianggap sebagai suatu pengorbanan suci yang perlu dipertahankan oleh mereka yang menyokong Ambiga, Pengerusi Bersih 3.0. Begitulah sumbangan terbaik pembangkang di Malaysia. Dalam ceramah-ceramah poltik mereka seluruh pelusuk negara, mereka menjaja bahawa kerajaan BN begitu zalim dan tidak selamat untuk rakyat Malaysia. 

Pembangkang jadi semakin ghablah sebaliknya World Justice Project mengiktirafkan negara yang paling selamat di kalangan 19 buah negara berpendapatan sederhana tinggi di dunia. WJP bukan ditubuhkan oleh UMNO/BN tapi sebuah pertubuhan luar negara bertaraf dunia. Oleh itu rakyat Malaysia perlu sedar bahawa selama ini tohmahan dan fitnahan pembangkang adalah tidak benar.
 
Ketua Setiausaha Kementerian Dalam Negeri (KDN) Datuk Abdul Rahim Mohd Radzi berkata, malah Malaysia juga diiktiraf sebagai negara yang ke-12 paling selamat secara keseluruhan mengatasi Amerika Syarikat dan Britain.
 
"Program GTP (Program Transformasi Kerajaan) dan NKRA (Bidang Keberhasilan Utama Negara) Mengurangkan Jenayah telah mendapat pengiktirafan antarabangsa, contohnya Global Peace index telah menempatkan Malaysia di tempat pertama selamat dan aman di Asia Tenggara serta keempat aman di kawasan Asia Pasifik," katanya.

1 comment:

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.