"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Monday, June 4, 2012

Orang kampung dimalukan oleh wakil rakyat sendiri!!

Di suatu majlis kenduri kahwin, ada seorang kampung begitu gembira kerana dapat bertemu dengan ahli Parlimen Balik Pulau. Maklumlah MP Balik Pulau bukan selalu dapat berada di kawasannya. Oleh itu hamba Allah itu terasa begitu bertuah pada hari itu. Dia mendekati ahli parlimennya. Dia pun bertanyalah kepada ahli parlimen mengapa sms dan telefonnya tidak pernah dijawab.
Tiba-tiba ribut tak ada, ahli parlimen itu dengan suara yang tinggi menerjah marah kepada hamba Allah yang tak berdosa itu. MP Balik Pulau dengan sombongnya berkata, "Aku tak hairan dengan satu undi itu, jangan bagi aku malu". Begitulah lebih kurangnya. Di hadapan orang ramai sudah tentulah hamba Allah itu merasa malu. Isu yang diperkatakan oleh orang ramai yang sempat memerhati kejadian itu ialah sikap kasar pemimpin PKR tersebut terhadap rakyat yang memerlukan pertolongannya.
Sepatutnya rakyat sudah celik. Selama ini pun kita tidak pernah mendengar kata-kata sekasar itu daripada wakil-wakil rakyat BN/UMNO. Jika mereka tak dapat tolong pun, masih dengan suara yang lemah lembut mereka akan memohon maaf kerana tidak dapat tolong. Mungkin kerana belum terima peruntukan atau pun peruntukan sudah habis atau permohonan masih dalam proses. Mereka cuba seboleh-bolehnya tidak mahu menghampakan harapan rakyat. Bukan dimarahi atau dihina!

3 comments:

  1. TENDANG JE MP BALIK PULAU TU. KALAU TAK BOLEH TENTANG SECARA FIZIKAL, TENDANG KELUAR SECARA PRU13 LA.

    -ARTIS-

    ReplyDelete
  2. Salam buat Tuan empunya blog,
    Mohon tuan/puan/cik untuk membenarkan link www.dtubes.tv ke blog tuan/puan semua.

    Terima kasih.
    Che Chu Bidin

    ReplyDelete
  3. Salam Che Chu Bidin;
    Atas permintaan sdr, saya telah linkkan dlm blog saya. Tk.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.