"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Wednesday, January 5, 2011

Cerita benar: ADUN Komtar tunjuk sikap perkaumannya!

Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) kesal dengan sikap perkauman yang ditunjukkan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar, Ng Wei Aik, yang menghina kaum India Muslim di Pulau Pinang.
Pengerusi Badan Perhubungan Negeri KIMMA, Faruk Raja Mohamed berkata, Wei Aik yang juga setiausaha politik kepada Ketua Menteri, dalam tindakannya bersama penguat kuasa Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) untuk menyita kedai nasi kandar Mohamad Aliyar dua hari lepas telah dikatakan menyebut perkataan “tutup kedai, balik India” terhadap pemilik kedai itu, Syed Kassali Mohamad Aliyar dan beberapa pekerjanya.
“Patutkah seorang wakil rakyat kerajaan negeri melontarkan perkataan berunsur perkauman dan bertindak kasar terhadap rakyat dan beliau tidak profesional dalam melaksanakan tugasnya,” katanya kepada pemberita di sini.
Katanya, KIMMA meminta kerajaan negeri bertanggungjawab atas tindakan wakil rakyat itu dan memohon maaf kepada kaum India Muslim di negara ini.
Beliau berkata KIMMA akan berbincang dengan Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (PRESMA) dan untuk mengambil tindakan lanjut terhadap kerajaan negeri pimpinan DAP itu jika mereka mendiamkan diri.

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.