"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Saturday, January 8, 2011

PERBUATAN FITNAH SUDAH MENJADI BIASA KEPADA PEMIMPIN UMNO

Fitnah dalam politik sudah menjadi lumrah terutama di kalangan penceramah-penceramah upahan pembangkang. Mungkin bagi mereka fitnah terhadap pemimpin BN ataupun UMNO sesuatu yang diharuskan oleh agama Islam kerana menentang BN/Umno suatu jihad besar. Maklumlah banyak fatwa songsang telah kita dengar sebelum ini dikeluarkan oleh pemimpin-pemimpin besar PAS sendiri terhadap UMNO/BN.
Berdasarkan pengalaman lalu, penceramah-penceramah upahan pembangkang ini akan cuba menyampaikan yang tidak benar itu seolah-olah benar-benar berlaku. Kadang-kadang menampakkan sangat kedangkalan penceramah itu sendiri yang cuba menunjukkan kejahilan pemimpin negara dalam sesuatu isu. Tapi rakyat kebanyakan pada masa itu menerima bulat-bulat apa yang disampaikan oleh penceramah upahan. Dengan gaya penyampaian yang menyakinkan hadirin, diselang-selikan dengan ayat-ayat al-Quran, penceramah mampu mempengaruhi hadirin walaupun sesuatu isu tidak benar atau pun fitnah semata-mata. Inilah politik pembangkang di Malaysia yang menggunakan hak bersuara dan kebebasan media secara total. Tiada isu mereka akan mencari isu asalkan matlamat dapat menjatuhkan reputasi kerajaan yang memerintah. Mereka tidak fikirkan akan kesan langsung kepada masalah negara seperti perpaduan pelbagai kaum dan keadaan ekonomi negara. Dan sememangnya pun mereka mahu melihat negara Malaysia sentiasa dalam pelbagai masalah. Kerana itulah modal untuk mereka dijadikan isu dalam ceramah-ceramah politik mereka.
Sejak PRU12 yang lalu, kerajaan BN sentiasa menghadapi tekanan depan, belakang di kiri dan kanan dari dalam dan luar. Pemimpin negara cuba menjadikan Malaysia sebuah negara maju yang berdaya saing dalam arena antarabangsa, bersaingan dalam ekonomi global dengan harapan negara Malaysia akan menjadi negara destinasi pelabur-pelabur dan juga pelancung-pelancung asing. Tapi dalam masa yang sama pemimpin-pemimpin pembangkang langsung tidak membantu ke arah itu. Pemimpin pembangkang cuba merosakkan imej negara dari dalam dan luar. Pemimpin pembangkang cuba menunjukkan kepada dunia bahawa Malaysia sebuah negara yang huru-hara, tidak aman, politik yang tidak stabil melalui ciptaan masalah daripada mereka sendiri. Jika beginilah perangai dan rupa pembangkang di Malaysia, rakyat tiada pilihan dengan mengekalkan BN sebagai parti yang memerintah. Lihatlah apa yang telah berlaku di negeri-negeri yang diperintah oleh pakatan pembangkang seperti di Pulau Pinang, Selangor, Kedah dan Kelantan. Banyak masalah yang telah, sedang dan akan berlaku kerana dasar mereka yang tidak sealiran antara satu sama lain. Pakatan Rakyat yang tidak pernah didaftarkan secara sah merupakan pakatan yang wujud secara haram hanya mahu menjatuhkan BN/UMNO. Tidak wujud pun suatu lambang pakatan seperti BN kerana antara DAP, PAS dan PKR masing-masing cuba menjauhkan perselisihan terutama menjelang PRU yang akan datang. Pakatan haram tidak mampu melahirkan suatu gagasan atau persefahaman yang jitu dan jelas kepada penyokong masing-masing kerana sudah pasti akan wujud percanggahan yang besar yang memungkinkan wujud perpecahan di kalangan penyokong sendiri. Bagi melindungi dan memelihara persahabatan ini, pihak pembangkang perlu mencari dan mencipta isu menunjukkan kelemahan pimpinan kerajaan BN. Sudah pasti strategi memfitnah akan menjadi senjata utama pembangkang dalam PRU yang akan datang. Ini terbukti pembangkang telah berjaya melalui PRU12 yang lalu melalui ribuan penceramah-penceramah upahan mereka yang bergerak di seluruh pelusuk negara termasuklah melalui blog dan media baru. Apakah rakyat yang mengundi rela memilih pemimpin parti yang hipokrit, munafik, cauvanist, anti Melayu/Islam dalam PRU yang akan datang? Ingatlah "Sesal dahulu pendapatan dan sesal kemudian tidak berguna lagi".

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.