"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Monday, January 17, 2011

Isu ARAK: PAS tunduk kepada DAP di Selangor!!!!

Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Zulkifli Noordin mendakwa Pas yang kononnya memperjuangkan Islam dan bercita-cita untuk menubuhkan negara Islam di Malaysia tumpas sekali lagi kepada DAP dalam isu arak di Selangor.
Ia berikutan tindakan Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Selangor melalui exconya, Ronnie Liu membatalkan arahan Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) melarang orang Islam berkerja di premis menjual minuman keras dengan alasan tidak adil.
Menurut Zulkifli, larangan tersebut meskipun disokong Pesuruhjaya Pas Selangor yang juga Exco Hal Ehwal Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali tetapi, ternyata DAP lebih berkuasa mempengaruhi kerajaan negeri.
Malah, lebih malang katanya, terdapat segelintir pemimpin Pas Selangor yang sanggup bersekongkol dengan menyokong langkah Ronnie semata-mata mahu membodek DAP apabila turut mendakwa, prosedur tindakan yang diambil MPSJ salah serta tidak Islamik.
"Kita tidak hairan dengan DAP dan Ronnie memang terbukti sejak dahulu dan sentiasa konsisten dengan pendirian menentang Islam, menentang penubuhan negara Islam serta pelaksanaan hukum hudud,” katanya. “Tapi yang teman (saya) pelik, dalam isu ini ada juga ‘pak jangoat’ yang menyokong DAP walaupun sudah terang lagi bersuluh bahawa umat Islam diharamkan bekerja, menjual, membuat, menyediakan, membawa dan menghidang kerana hukumnya sama seperti peminum arak,” katanya.
Komen:
Itulah yang sedang berlaku di Selangor. Ini bukan fitnah. Cerita yang benar berlaku dalam sebuah kerajaan PR yang exconya adalah pemimpin utama PAS. Apa yang akan berlaku jika kerajaan Malaysia di perintah oleh Pakatan Rakyat? Sudah pasti DAP menjadi parti yang lebih dominan dalam PR. PAS hanya jadi Pak Turut atau Pak Angguk seperti yang terbukti berlaku di Pulau Pinang dan Selangor. Yang pelik bin ajaibnya, ada Pak Jangoat yang sama-sama bersekongkol dengan Ronnie Liu. Amboi, sebaliknya apa orang UMNO buat semua tak betul sedangkan UMNO tak minta haramkan azan, orang UMNO tak minta pekerja Islam bekerja di kedai-kedai arak dan sebagainya. Nasib baiklah cadangan itu bukan datangnya dari pemimpin UMNO jika tidak meletuplah seluruh dunia maka yang sehasta jadilah panjang sedepa. Kasihan dato' Hassan Ali, apa boleh buat? PAS cuma parti tonggangan kepada DAP dan PKR dalam PR.

1 comment:

  1. Komen dari specis katak tak berprinsip ni yg umno jadikan bahan hujjah???? konon kata ada 3 juta ahli, takan tak ada pakar undang2 sendiri?? betul2 desperate umno yahudi ni! kalau beruk pandai kutuk PR pun akan siarkan. wei umno... sudahlah rakyat bukan bodoh lagi untuk menilai.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.