"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Tuesday, January 11, 2011

Pemerintah DAP Pulau Pinang jelas pilih bulu!

Tindakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Komtar, Ng Wei Aik mengetuai operasi merampas perkakasan Restoran Nasi Kandar Aliyar di Gat Lebuh Maccalum di sini disifatkan 'pilih bulu' oleh  Setiausaha Sekretariat Perhimpunan Melayu Pulau Pinang, Mohd. Nor Suhaili Jamali.
Ini kerana, wakil rakyat DAP itu tidak mengambil tindakan serupa terhadap banyak lagi premis makanan di negeri ini khususnya di Georgetown yang turut meletakkan kerusi meja di kaki lima jalan sehingga menyebabkan kesesakan lalu lintas tetapi tiada tindakan diambil.
Menurutnya, orang ramai dapat melihat sendiri premis-premis makanan di Georgetown yang banyak beroperasi tidak mengikut peraturan secara berleluasa, seolah-olah tidak diganggu langsung oleh pihak berkuasa khususnya Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP). Kenapa jadi begitu? Apakah kerana mereka datang satu kapal dengan Guan Eng dan Ng Wei Aik.
 "Rakyat mungkin tertanya-tanya kenapa tindakan sama tidak dikenakan terhadap pengusaha kedai makan lain di sekitar Georgetown.

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.