"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Monday, June 11, 2012

Haron PKR mengaku makan babi di Padang Kota?

Ada seorang berbangsa Melayu di Pulau Pinang mengakui dirinya makan babi. Dia kata pula makan babi boleh jadi akalnya lebih cerdik. Namanya Haron seperti nama orang Melayu yang lain. Haron fasih berbahasa Melayu. Memang sah dia berbangsa Melayu jika dilihat rupa dan raut wajahnya. Cerita kawan yang berada di sudut pidato itu.

Tambahnya lagi kebanyakan orang ramai yang berada di Sudut Pidato itu pada petang kelmarin amat terkejut dengan pengakuan Haron itu. Dengan bangganya dia mengatakan bahawa dia mewakili Pakatan Rakyat semasa berucap di sudut pidato itu sambil menghentam  kerajaan dan pemimpin-pemimpin BN.

 Pihak Jabatan Agama Islam Pulau Pinang perlu siasat pengakuan yang tidak bermoral ini. Suatu pengakuan yang amat memalukan itu di tempat terbuka dalam khalayak ramai boleh menjatuhkan imej agama Islam di Pulau Pinang. Apakah ini hasilnya doktrin DAP dan PKR di Pulau Pinang hingga ada umat Islam di Pulau Pinang sudah lupa dirinya sebagai seorang muslim. 

Lihatlah, sejak kerajaan PR memerintah Pulau Pinang, pusat-pusat hiburan seperti kelab-kelab malam, karaoke serta pusat perjudian haram menguasai kegiatan waktu lewat malam di bandaraya Pulau Pinang. Tidak dinafikan sebahagiannya pusat-pusat hiburan itu dikunjungi oleh umat Islam Pulau Pinang. 

PAS Pulau Pinang sebagai rakan dalam PR tidak mampu berkata apa-apa? Hanya mampu sesekali menggelek kepala tapi lebih banyak mengangguk-angguk seperti lembu berjalan ditarik tali hidungnya. Apakah PAS langsung rasa tidak bersalah terhadap apa yang sedang berlaku kepada umat Islam di Pulau Pinang ketika ini? Dan kemungkinan besar PAS seperti juga Guan Eng akan menyalahkan UMNO.

3 comments:

  1. PAKATAN RAKYAT NEGERI PULAU PINANG TIADA SEBARANG HALANGAN ATAS PENGAKUAN HARON.TIADA APA PUN YANG PERLU DISANGSIKAN. KAMI YAKIN KERANA USTAZ ANWAR IBRAHIM AKAN MEMBAWA PERUBAHAN YANG BAIK. TIADA HALANGAN UNTUK KEBEBASAN SEKS DAN HIDUP. KEHENDAK NALURI MANUSIA. PAS MENYOKONG SEPENUHNYA. PAS JUGAK MENYOKONG KEPUTUSAN DAP UNTUK MENCALONKAN LIM GUAN ENG UNTUK MENJADI PM.

    ReplyDelete
  2. dah babi, makan babi. gila babi lah orang melayu camnih., lastuh paling best mengaku diorunk ni islam. puih. in the 1st place haram orunk islam pilih orunk berlainan agama dan pegangan ntuk dijadikan ketua dan agama meme xleyh dipolitikkan. rasullullah pun x pernah buat PARTY ISLAM SEDUNIA. ni dah ader parti islam semalaysia lagi duduk sama itu tuhan roket sama itu LGBT anasir2 setan...

    apalah nak jadi ngan melayu negara ni.. dah cam babi panggang aku tengok... .. sibbek aku xder anak.. takut aku nak besarkan anak2 aku dlm negara camnih.. dimana orunk islamnyer sumer diperkotak kotekkan.. tambahan takder kote untuk bertindak.. sumer jantan atas nama ajer,, jiwa dayus dan lembik nak mampos.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.