"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Sunday, March 24, 2013

BN akan kalah, jika ceramah PR berterusan begini!

Aku suka menyaksikan ceramah-ceramah PR. Paling hebat kehadiran TG Nik Aziz di Teluk Kumbar tahun lepas. Jika aku ada di tanah besar dalam perjalanan, aku akan singgah sebentar jika ada ceramah PR. Aku kagum dengan ceramah PR. Hampir setiap malam, PR dapat mengadakan ceramah.  Kesian pula aku lihat kerana di mana-mana tempat PAS juga yang mengadakan ceramah. Mana perginya PKR dan DAP?
Itu sebabnya, kebanyakan ahli-ahli PAS marah. Mereka marah kerana PAS sokong DAP dan PKR. PAS sokong PR ertinya sokong parti DAP yang jelas anti Islam. Oleh itu NGO-NGO Islam di Kelantan telah mengisytiharkan mengundi PAS dalam PRU13 sebagai haram. Antara NGOs itu ialah Minda Pondok, Ustaz Muda Membela Agama dan Tanah Air (Ummati), Ikatan Cendiakawn islam Kelantan (ICIK), Pendita dan Selamat Tinggal PAS (STP).
Mereka mengisytiharkan bahawa PRU13 merupakan jihad moden iaitu wajib mengundi BN dan haram sokong Pakatan Rakyat atas beberapa sebab yang bercanggah dengan Islam". Kata mereka lagi golongan ulama dan seluruh penduduk negeri Kelantan berpendidikan agama bersepakat bahawa wajib kita bersama UMNO dan BN, dan haram kita mengundi PAS.

 Oleh kerana itulah di mana-mana ceramah PAS sudah tidak lagi mendapat sambutan. TG Nik Aziz pernah datang ke Teluk Kumbar, kehadiran penyokong PAS kebanyakannya luar kawasan pun tidak melebihi 500 orang. Jika dulu senang-senang kehadiran penonton boleh mencecah 5000 atau pun 50000. 
Mat Sabu Timbalan Presiden PAS pernah 'lari' dari memberi ceramah PAS kerana jumlah kehadiran tidak ramai. Semalam pun sama ceramah berhampiran Bilik Gerakan Pilihanraya Pemuda PAS DUN Bayan Lepas langsung tidak mendapat sambutan orang ramai. Apa dah nak jadi dengan PAS? Orang ramai terutama orang Melayu termasuklah penyokong-penyokong PAS sendiri sudah sedar bahawa sokong PAS ertinya sokong DAP. Sokong DAP ertinya kita sendiri menguatkan sokongan DAP yang anti Islam.
Alhamdulillah umat Islam hari ini sudah semakin sedar. Menyokong PAS ertinya mengukuhkan kuasa DAP di Pulau Pinang. Semakin ramai ustaz-ustaz (bekas pemimpin PAS) sudah berani berceramah di atas pentas UMNO/BN. Mereka menyeru rakan-rakan mereka yang masih menyokong PAS agar segera meninggalkan PAS dan bersatu menyokong UMNO/BN. Kata salah seorang ustaz juga seorang imam masjid, "Sokong Pakatan Rakyat, yang kuat adalah DAP, yang tak pernah dengar cakap PAS, sebaliknya MCA atau MIC dengar juga cakap UMNO".  Oleh itu penyokong-penyokong PR apa tunggu lagi?

18 comments:

  1. jangan cuba kelentonglah bro... kita semua dah tau umnobn akan dihumban oleh rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lembabnya otak ko berfungsi. sel2 otak ko sgt lambat utk berhubung. peristiwa dan cerita yg berlaku di persekitaran ko langsung tidak menjadi intipati pengajaran. tok2 guru pondok kelantan dh isytihar haram sokong pas, ko masih terkedek2 mempertahankan dap. dap mahu penggunaan kalimah Allah dlm bible berbahasa melayu, pas sokong. parti yg langsung tak ada kredibel mcm ni, org dh pakat2 tinggal, ko aje yg masih tekun membutakan hati. oh ya, next pru, rakyat akan humban parti mana? hahahaha...kalau ada mata, ada telinga, boleh bergerak sedikit keluar dari rumah kotak ko, ko akan tahu parti mana yg akan makan tanah!!!!

      Delete
    2. haram sokong PAS....xfhm ke????

      Delete
    3. Cina yang masuk islam yang faham bahasa cina pun menyeru kita orang islam bersatu perangi kemungkaran ini. Tahukah saudara-saudaraku, KAFIR LAKHNAT ni akan menimbulkan huru hara semasa mengundi nanti. Sekiranya mereka tewas(mudah-mudahan), mereka akan menuduh SPR tak bersih dan mereka akan merusuh. Inilah perancangan jahat mereka.

      Delete
    4. Di humban oleh rakyat? Aku pelik la cai cai pakatan... diorg macam syok sendiri walhal diorg tak sedar yg rakyat dh bersatu bangkit menentang nuar

      Delete
  2. kita dah jelak dengar cerita yang direka2 yang memperbodohkan orang Melayu kelas bawahan. Ada lagi orang Melayu kelas bawahan di Malaysia ni ye. Mereka inilah yang akan dipergunakan oleh umnobn untuk survival politik dan kuasa mereka.

    ReplyDelete
  3. Saya nak tahu, apakah matlamat utama perjuangan PAS dan Perikatan ini? Siapa menggunakan siapa? Orang yang buta hati ni yang tak tahu KAFIR DAP ni akan menguasai negara kita ini dan menidakkan hak melayu. Ni sumpah mereka. Ini laungan mereka di setiap ceramah. Cuma kita orang melayu saja yang tak sedar dan bangga menyerahkan tanah air kita ni kepada KAFIR LAKHNATULLAH ini. Sanggupkah kalian melihat anak cucu mita duduk merempat di tanah air sendiri? Saya buka orang umno atau pencacai umno. Saya hanyalah seorang melayu yang khuatir melihat keghairahan anak-anak melayu yanv turut sama menghancurkan bangsa dan saudara seagama sendiri. Inilah perancangan maha halus yahudi. Cuma kalangan yang terlebih pandai dan buta hati sahaja yang tak percaya.

    ReplyDelete
  4. Cerita yg di reka?? Melayu bawahan di Malaysia?? Mgkn andalah org nya. Bebal yg tak boleh diajar. Bodoh yg lagi sombong..Rakyat nak humbankan UMNO? Mana realitinya anon 3.57?

    Bkn 'KITA' semua tahu ye..cuma puak PR sahaja yang tahu..sbb pengetahuan dan impian yg hanya di ceritakan oleh puak ko org sahaja.. Sedangkan dalam PR sendiri berbalah ttg kerusi dan lain2 hal, ini lagi bermimpi nak menang? hahaha..betul2 PAK PANDIR la lu 2 olang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro, biarlah dia terjun dan perasan dengan labu nya! Memang bodoh piang puak puak ini. Ni lah ajaran tok guru ajaran sesat. Bodoh tak leh diajar, pandai tak leh diikut... dah terang terang video, dikata besi. Kalau tak bodoh apa namanya tu? Islam itu progressif, kalau tak nak terima perkembangan IT, maknanya Islam dan ilmu Allah ini dibiarkan kerana nak ikut hukum jahiliah!

      Herandengan puak puak bodoh ni...!!!!!

      Delete
  5. Sedarlah, peperangan kita bukan sesama kita, tapi di antara KAFIR dan MUNAFIK yang telah berjaya melemahkan orang Islam dengan dakyah jahat mereka. Tidakkah kalian merasa tercabar bila maruah dan aqidah kita diperolokkan? Murah sangatkah Allah dan Islam tu di antara kalian? Tidakkah kalian pelajari bagaimana fitnah KAFIR LAKHNATULLAH ni kepada orang2 Islam? Pernah tak terdengar ulama ugama yang menghalalkan hubungan kaum sejenis? Pernahkah terdengar orang-orang Islam mengangkat dan mengagung-agungkan pemimpin yang meliwat? Inilah kejadian yang berlaku sekarang.

    ReplyDelete
  6. Anom 4.31 Ade pencacai pas ha ha

    ReplyDelete
  7. Aku juga salah seorang pengundi PR PRU12. Aku seorg pengundi atas pagar. Aku lihat setiap isu satu persatu dan menilai. Bkn ikut tanpa otak dan akal. Dulu UMNO/BN masa pak lah, mmg teruk sgt. Longlai. Xde arah. Tp skrg ni, dari penilaian aku, UMNO/BN lebih baik dr PR. Paling aku tidak dpt terima bilamana PAS asyik tunduk kpd PKR/DAP dlm hampir majoriti isu. Dari situ sokongan aku terhdp PAS makin terhakis. Dah tu keluar plak fatwa2 pelik dari pemimpin utama PAS yg aku rasa ramai ustaz2 sendiri pun rasa pelik. Tu psl ramai ustaz2 pun dh pening psl PAS ni. Aku baru2 ni berdebat ngan seorang penyokong PAS, kelakar betul, hujah2 penyokong PAS tu mudah sgt aku patahkn. Dah terkantoi satu isu die tetiba tukar topik, buka isu lain plak....kantoi isu tu...buka yg lain lagi. Smpi aku tergelak. Sebab apa mudah sgt nk patahkn, sbb sikap PAS yg tidak konsisten. Bila tidak konsisten, mmg mudah sgt nk kantoikan. Yg org tu ckp...hudud akan dilaksanakn....yg lain plak cakp...xperlu lagi. Walhal perjuangan PAS dari dulu lagi mmg utamakan perlaksanaan Hudud. So...senang cite..kali ni aku akan bagi undi kt BN.

    ReplyDelete
  8. Anak Jati SelangorMarch 24, 2013 at 5:26 PM

    Pencacai PR anon3.57, otak hang memang lembab pasal dah mcm2 tanda Allah turunkan hang masih tak faham2, awat bodoh sangat?? Hang ni betul2 mcm si kitul, pengkhianat negara, woi pegi ambik air sembahyang, pi solat minta Tuhan bukak hati hang!!

    ReplyDelete
  9. Anak Jati SelangorMarch 24, 2013 at 5:30 PM

    Anon 4.01, hang ni lg seko otak lembab, sikitul dah bg hang makan apa sampai otak hang lembab betul?? Tuhan bg otak guna sikitlah kalau pun tak boleh pikir byk2..mcm2 dah petanda turun, hang tak boleh baca ka??

    ReplyDelete
  10. Kita mesti bersatu. Bila kita berpecah orang-orang KAFIR ni memijak kita. Jangan biarkan KAFIR DAP ni menguasai Malaysia. Mereka bersumpah untuk menidakkan hak kita. Jangan sampai terlambat. Kita tidak mahu menyesal kemudian hari. Bila mereka dapat berkuasa kemudian masin-masing akan tahu apa erti zalim sebenarnya. Jadilah kita penduduk kelas kedua seperti yang berlaku di negara jirann kita. Orang-orang Melayu tidak langsung dapat menjawat jawatan tinggi. Ini ke yang hendak kita lihat berlaku di negara kita?

    ReplyDelete
  11. Ikutlah pendapat mcm Anon 5.33, barulah Melayu bermaruah..

    ReplyDelete
  12. Sekarang KAFIR DAP LIM KIT SIANG, akan bertanding di Johor. Jangan fikir dia saja-saja bertukar tempat. Sekarang ni Johor menjadi idamannya kerana ekonomi yang pesat di Johor. Beliau sudah lama merancang untuk bertapak di Johor kerana abang besarnya PAP sudah menunggu di seberang. Bila dia berjaya di Johor, segala peluang perniagaan akan dikongsi bersama dengan KAFIR dari seberang tu. Selain dari memegang ekonomi Johor, dia ingin menunjukkan kepada orang Melayu, bahawasanya beliau berjaya mengambil Johor yang mana satu-satunya negeri 100% dikuasai oleh BN/UMNO. Dia semakin berani menganyang orang Melayu. Bacalah blog-blog bangsa mata sepet ni bagaimana racistnya mereka ni. Ini kita sama-sama membantu mencapai matlamat mereka untuk menekan dan menzalimi orang melayu. Sedarlah saudara-saudaraku sekelian. Sebarkan dan berilah peringatan kepada saudara-saudara kita.

    ReplyDelete
  13. Pewira kita (orang MELAYU) yang terkorban di Lahad Datu dlpersendakan dan diejek oleh KAFIR LAKHNAT ni, kita masih boleh berdiam diri. Tak tercabarkah semangat kemelayuan kalian? Bayangkan apa lagi nanti. Selama Pulau Pinang dibawah KAFIR DAP ini mereka sentiasa melaungkan kepada kaum bangsa mereka setiap kesusahan kerumitan yang dialami adalah salan kerajaan Melayu BN. Mereka menyeru bangsa KAFIR ni supaya terus mengundi mereka tanpa mengira parti apa sekalipun. Jadi bagaimana kita nak mengatasi mereka sekiranya bangsa KAFIR ni bulat memangkah bangsanya, dan undi melayu pula berpecah. Itulah sebabnya mereka menimbulkan fitnah dan menimbulkan keraguan di kalangan bangsa melayu ini. Sebab bila kita berpecah kita lemah. Kita mesti menu.aikan tanggungjawab untuk menyedarkan bangsa kita, saudara seagama kita. Berilah penerangan, jangan kita hina menghina, caci mencaci. Ugama dan nenek moyang kita tak mengajar kita menjadi bangsa celupar dan carut mencarut. Ini bukan budaya kita. Saudara-saudaraku sekelian, sedarlah. Marilah kita sama-sama bangun menentang kemungkaran.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.