"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Saturday, April 27, 2013

CALON N38 ADA KELEBIHAN DAN KEKUATAN DALAM PRU13

Calon N38 bersama mantan YB Syed dan penduduk


Calon N38 Bayan Lepas merupakan anak tempatan Teluk Kumbar, Bayan Lepas, Pulau Pinang. Beliau merupakan bekas Penyelia Masjid dan Surau, Pejabat Agama Islam Balik Pulau. Memegang jawatan beberapa pertubuhan sosial dan sukarela. 
Beliau merupakan Pengerusi JKKKP Bukit Gemuroh, Ketua UMNO Cawangan Bukit Gemuroh dan AJK UMNO Bahagian Balik Pulau. Di samping itu beliau juga memegang beberapa jawatan dalam NGO tempatan. Beliau pernah menjadi Timbalan Pengerusi Kelab Sukan Komuniti Bayan Lepas, Pengerusi Komuniti Bestari (Komuniti 1Malaysia) Bukit Gemuroh dan Penasihat kepada beberapa pertubuhan tempatan.
Calon N38 bersama pemimpin-pemimpin tempatan

Selaku Pengerusi JKKKP Bukit Gemuroh sejak 10 tahun yang lalu, beliau begitu banyak berjasa kepada masyarakat terutama dalam kawasan pentadbiran JKKK Bukit Gemuroh. Sentiasa membantu masyarakat yang memerlukan bantuan melalui pelbagai peruntukan kerajaan Persekutuan. Beliau mudah didekati oleh pelbagai lapisan rakyat. Tugas beliau sebagai Pengerusi JKKKP beliau sentiasa mendampingi rakyat pelbagai kaum di kawasan Kg. Nelayan, Bagan, Pasir Belanda dan Kg. Suluk. Tidak mengira waktu siang atau malam, beliau mudah ditemui. Paling mustahak baginya, masalah penduduk cuba dibantu dengan seberapa cepat yang boleh. Beliau cukup prihatin tentang masalah orang ramai. Mangsa-mangsa banjir akan dipastikan mendapat makanan yang secukupnya. Erti kata lain beliau tidak mahu mendengar mangsa-mangsa banjir keluh kesah dengan bantuan yang lewat. 

Sebenarnya beliau merupakan pemimpin masyarakat yang sudah teruji tahap kesabaran dan kegigihannya menghadapi karenah orang ramai. Tanpa mengira waktu dan masa, beliau lantas sampai di tempat tragedi seperti kejadian tsunami, banjir, kebakaran atau bencana alam. Memang sudah terbukti dan masyarakat di kawasan Teluk Kumbar boleh mengesahkan penglibatan beliau dengan kegiatan masyarakat. Kita sangat yakin sikap beliau yang ramah tamah, rendah diri dan mesra rakyat akan melayakkan beliau dipilih sebagai wakil rakyat N38 pada 5 Mei 2013 nanti. 

Berdasarkan pengalaman beliau, kita sangat yakin bahawa beliau mampu menjadi wakil rakyat yang baik, mesra rakyat, prihatin tentang masalah rakyat selari dengan gagasan 1Malaysia; rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan. Jangan lupa pengundi-pengundi kawasan DUN Bayan Lepas meliputi Gertak Sanggul, Binjai dan Sungai Ara akan turun pada 5 Mei 2013 untuk memilih Haji Nordin Ahmad sebagai calon pilihan rakyat N38 dari Barisan Nasional

Dalam kerancakan calon dan jentera pilihanraya BN berkempen, sudah ada FB milik pro pembangkang melempar fitnah terhadap beliau. Oleh itu beliau menyerahkan perkara ini (fitnah) kepada peguam untuk mengambil tindakan terhadap pihak yang bertanggungjawab mereka cipta fitnah tersebut. Inilah cara, beginilah modus operandi pembangkang jika nak menang! Fitnah jadi mainan pembangkang. Apa yang nak dihairankan sedangkan agama Islam boleh diperalatkan untuk tujuan meraih undi oleh pembangkang khususnya puak-puak PAS. Umat Islam wajib tolak calon PAS di N38. Ulama pondok, ustaz pondok dan ulama muda telah bergabung dalam satu konvensyen di Gurun Kedah beberapa minggu yang lalu telah mengeluarkan kenyataan bahawasanya umat Islam yang mengundi PAS, DAP atau PKR hukumnya haram. Kena faham haram! haram! haram! mengundi calon Pakatan Rakyat. 

  

Kenapa pengundi wajib memilih calon BN dan hukumnya haram memilih calon PR...jumpa lagi esok dalam ruangan diskusi ini, InsyaAllah!


No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.