"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Tuesday, April 23, 2013

Tok Lebai berjanggut mengamuk di Teluk Kumbar, Pulau Pinang

Sokongan rakyat kepada calon-calon BN nampak begitu ketara dalam PRU13. Di sana sini bendera BN, poster calon, gambar Tok Najib terpapar megah. Bilik gerakan BN ada di merata tempat. Lebih banyak dan berkali ganda banyaknya jika nak dibandingkan dengan bilangan markas PAS mahupun PKR. Benar, rakyat Balik Pulau mulai sedar dan mereka mahu perubahan. Perubahan yang semacama mana? Mereka mahu kerajaan PR ditumbangkan segera. Mereka sudah serik hidup di bawah kerajaan PR yang durjana. Mereka kehilangan rumah kediaman, tanah mereka dirampas, kedai mereka diroboh dan banyak lagi! Begitulah sikap zalim kerajaan PR, sikap tidak berprikemanusiaan pemimpin kerajaan PR dan begitulah sikap ganas penyokong-penyokong fanatik mereka yang berada di kampung-kampung.

Di kawasan Bukit Gemuroh ada cerita benar yang berlaku. Seorang pak lebai, dah tua berjanggut kurus kering membuang bendera-bendera BN di tepi jalan. Kerja tak senonohnya itu telah diperhatikan oleh pemuda-pemuda BN di kawasan itu. Semasa dia membuang bendera-bendera BN dia berkata "BN bangsat". Amboi sedapnya mulut dia. Lalu pemuda kampung yang majoritinya penyokong BN keluar untuk mencari 'sibangsat' itu. Nasibnya bagus, dia sudah pergi menghilang diri.

Selepas itu dia mencari Ketua Pemuda di kawasan itu memohon maaf kerana tindakan itu. Sebenarnya 'Sibangsat' itu yang bangsat sebab dia bukan penduduk asal di kampung itu. Elok dia dipanggil 'sibangsat' sebab dia suka berpindah surau. Baguslah rajin ke surau tapi 'sibangsat' ini tidak menghormati orang tempatan di situ. Ke mana surau yang dia sampai, dia nak jadi imam seolah-olah orang tempatan di situ tak layak menjadi imam. Oleh kerana sikapnya begitu, ramai juga kawan-kawan kita dari penyokong-penyokong dan ahli-ahli PAS sendiri tak berkenan kepada 'sibangsat' ini. 
Kita penduduk di Teluk Kumbar sangat berharap penyokong-penyokong PAS yang lain tidaklah fanatik seperti 'sibangsat' ini. Ingatlah kita dah tua, berjubah pula, malulah sikit kepada diri sendiri dan orang-orang muda di kampung ini. Kita bimbang jika ada orang yang fanatik seperti 'sibangsat' inimacam-macam boleh berlaku. Di Kelantan jurukamera RTM meninggal dunia selepas ditumbuk oleh penyokong-penyokong PAS. [Baca selanjutnya di sini]. Manakala di Puchong, Bilik Gerakan BN dibakar [Baca selanjutnya di sini]. Perbuatan begini mungkin akan berlaku di kawasan Balik Pulau jika penyokong-penyokong PAS atau PKR begitu fanatik kepada parti masing-masing. 

Ingatlah kita orang Melayu beragama Islam. Lawan dan kawan dalam politik mungkin dari kawan-kawan kita dan mungkin calon-calon itu mempunyai pertalian dengan suku sakat kita. Sebaik-baiknya bersatulah kita di bawah BN/UMNO supaya orang Melayu/Islam lebih kuat pada masa akan datang. Hampir kebanyakan NGOs Islam termasuk ulama-ulama dan ustaz-ustaz pondok mengisytiharkan bahawa menyokong PR adalah haram. Oleh itu marilah kita semua orang Melayu/Islam tinggalkan PAS yang semakin bercelaru. Jika kita sokong PAS bermakna kita menyokong DAP. Menyokong DAP bermakna kita menyokong dasar DAP iaitu menyokong LGBT, menentang negara Islam dan menyokong kalimah suci Allah digunakan oleh Bible berbahsa Melayu. Nauzubillahi min zalik!  

1 comment:

  1. penganot pas akan berkawan dengan sesiapa jua hatta syaitan sekalipun jika mereka itu memusuhi umno.

    gen2felda

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.