"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Sunday, April 14, 2013

Ceramah PR begitu hambar di Teluk Kumbar semalam!

Semalam aku pergi dengar ceramah PR memperkenalkan calon DUN Bayan Lepas dan calon parlimen Balik Pulau. Tidak sampai 100 orang. Siap dengan skrin besar. Mungkin pihak pembangkang dah sedar kehadiran tidak akan ramai. Sebab tu, ceramah PR tidak lagi menggunakan Dataran Teluk Kumbar yang lebih luas dan tersedia pentas berbumbung yang selesa. Pembangkang dah sedar bahawa ceramah-ceramah di Dataran Teluk Kumbar tidak seramai sepertimana dahulu. Jelas ceramah semalam di bahu jalan, adalah suatu muslihat pembangkang supaya rakyat tidak sedar dan tahu bahawa ceramah pembangkang sudah tidak mendapat sambutan.

Cikgu Lim penceramah pertama semalam, bercakap ala kampung cuba nak ambil hati orang Islam yang hadir dengan cuba menggunakan ayat-ayat keramat yang sering digunakan oleh orang Islam. Ada yang hairan dan terkejut dan ada pula yang terlalu gembira bila Cikgu Lim seolah-olah ia sedang berdoa kepada Tuhan agar usaha mereka akan mendapat hidayah daripada Tuhan dan bersyukur kepada Tuhan. Jika kalimah Allah tidak mendapat tentangan hebat daripada umat Islam seluruh Malayia rasanya Cikgu Lim tidak keberatan akan menggunakan kalimah Allah.

Begitulah caranya cikgu Lim mengambil hati orang Islam. Cikgu Lim cuba menafikan bahawa jik Pakatan Rakyat menawan Putrajaya, agama Islam sebagi agama rasmi negara tidak akan diubah kepada kristian. Katanya, belum cukup korum untuk mengubh perlembagaan. Secara tidak langsung cikgu Lim menafikan pendedahan sdr Razali, bekas pemimpin DAP. Sebenarnya sdr Razali tidak bohong malahan fitnah jauh sekali. Sdr Razali mendedahkan harapan pemimpin DAP dalam suatu perjumpaan di sebuah hotel Pulau Pinang cuba menjadikan Malaysia sebuah negara republikdan agama kristian adalah agama rasmi. Ini harapan pimpinan DAP secara tersirat dalam perjumpan dengan kepimpinan kristian yang mereka hadir. Itulah sebabnya umat Islam tidak terkejut apabila Lim Guan Eng mendesak kerajaan persekutuan membenarkan kalimah Allah dibenarkan diguankan dalam bible bahasa Melayu. Walaupun beratus-ratus demontrasi bantahan umat Islam tetapi Guan Eng tetap tegas tidak menarik balik dan tidak meminta maaf kepada umat Islam. Apa umat Islam terytama penyokong PAS yang dikatakan memperjuangkan Islam dapat lakukan?

Tiba giliran Mohd Bakhtiar, calon parlimen dari PKR memperkenalkan dirinya. Dia membangkitkan isu kapal selam tak boleh selam dan rasuah oleh pemimpin UMNO. Isu lama yang telah dijawab dan diperjelaskan oleh kerajaan Malaysia melalui media perdana. Ketua Wanita UMNO, Shahrizat pula didakwa menerima rasuah sebanyak RM250 juta. Pembangkang cuba mengaitkan dengan Sharizat sedangkan urusan pinjaman itu dilakukan oleh syarikat milik suaminya. Kes itu sedang dibicarakan dimahkamah. Kata Bakhtiar kerajaan tak buat apa. Mohd Bakhtiar nak beritahu kepada hadirin bahawa kerajaan Malaysia membenarkan rasuah berlaku. Begitulah hebatnya putar belit pembangkang yang sebenarnya sudah tak ada isu lagi.

Apa yang berlaku sekarang di sebaliknya. Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim merupakan bapa rasuah Malaysia. Ayahanda Ibrahim menjadi jutawan dan hartawan semasa Anwar jadi Menteri Kewangan. Shamsidar, isteri Azmin kata Ummi Hafilda merupakan 'isteri perkongsian' Anwar diberikan saham ratus jutaan ringgit kerana kemurahan hati Shamsidar melayani Anwar. Azmin tahu dan keluarga Ummi Hafilda tahu perlakuan sumbang itu. Azmin Ali pernah memarahi Ummi Hafilda kerana mengganggu urusan isterinya. Ummi Hafilda mencabar Anwar supaya menyaman dirinya supaya dia boleh bongkarkan segalanya termasuk perbuatan sumbang Anwar dengan kakak ipar di sebuah apartmen mewah di Kotaraya Kuala Lumpur. Azmin kaya dan Dato' Bala (bekas rakan karib Anwar) juga kaya. Semasa Anwar mencabar Allahyarham Ghafar Baba sebagai Timbalan Presiden UMNO suatu masa dahulu, Anwar telah menggunakan wang yang begitu banyak untuk mendapatkan jumlah pencalonan yang sangat tinggi.

Kini bapa rasuah diangkat oleh pembangkang sebagai pemimpin mereka. Satu demi satu, rakan karib Anwar angkat kaki meninggalkan perjuangan Anwar yang songsang. Terakhir Dato' Prof. Sidek Baba turut mengikut jejak rakan-rakan yang lain. Beliau sudah menjalankan siasatan sendiri dan berpuashati bahawa keputusan meninggalkan Anwar adalah sangat tepat dan wajar.

Ceramah pembangkang semalam di bahu jalan amat muram. Yang datang orang Teluk Kumbar tidaklah begitu ramai. Kira-kira 20 orang mungkin orang tempatan Teluk Kumbar. Yang selebihnya kira-kira 80 orang adalah orang luar yang datang dengan kenderaan masing-masing. Kehadiran Ustaz fadzil Noor, selaku penceramah jemputan semalam tidak mampu menarik orang ramai untuk hadir. Orang ramai dah bosan dengan ceramah politik ustaz-uztaz sebab kebanyakannya lebih temberang daripada fakta. Kemungkinan besar isu video Stopa Ali telah menghantui dan mengjahanamkan kepercayaan orang Islam terhadap PAS. Pimpinan PAS cuba mengatakan video itu adalah palsu dan fitnah. Dato' Hassan Ali minta PAS jalankan siasatan. Sebaliknya pimpinan PAS Pusat kata itu tidak penting. Lebih penting kempen politik ke Putrayajaya. Patutlah boleh kata setiap hari di sana sini, berpusu-pusu umat Islam meninggalkan PR. Manakala ulama-ulama dan guru-guru pondok telah mengisytiharkan untuk menyokong perjuangan BN/UMNO dan haram kepada umat Islam kata mereka menyokong calon DAP, PAS dan PKR. Tunggu apa lagi?

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.