"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Sunday, May 12, 2013

Pemimpin PAS bersubahat dalam perkara mungkar, kenapa?

Pengerusi Sekretariat Ilmuan Malaysia (Ilmu), Prof. Madya. Dr. Fadlan Mohd. Othman berkata, sebagaimana yang dianjurkan agama masing- masing, pemimpin pembangkang perlu menjunjung akhlak baik terutama ketika berbicara dengan orang lain.
''Menyentuh sentimen dan peribadi seseorang adalah menyalahi prinsip Islam termasuk agama-agama lain kerana semua agama menganjurkan nilai-nilai mulia.
''Sebagai ahli politik, mereka perlu berpegang kepada akhlak baik, jangan kerana mahu mendapat sokongan rakyat, maka persepsi tidak baik digambarkan kepada pihak lawan,'' katanya.

Kelmarin, Penasihat DAP, Lim Kit Siang menggelar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai 'syaitan' ketika berceramah di hadapan penyokongnya yang sebahagian besar terdiri daripada kaum Cina di Ipoh seperti yang disiarkan oleh sebuah akhbar harian berbahasa Malaysia.

Sebelum itu, seorang pemimpin DAP Johor mengeluarkan kenyataan parti itu telah berjaya menembak 'jantung syaitan' sehingga banyak kerusi BN tewas di negeri itu. Perbuatan mengaitkan pemimpin BN sebagai syaitan dilihat sebagai satu usaha untuk terus menanam sentimen kebencian dalam kalangan masyarakat kaum itu terhadap kerajaan BN.

Dalam pada itu, Prof. Madya. Dr. Fadlan Mohd. Othman berkata, Pas sebagai rakan sekutu dalam pakatan pembangkang apatah lagi dinamakan parti Islam perlu menegur perbuatan seumpama itu kerana jelas bertentangan dengan prinsip agama. ''Pas perlu memberitahu Kit Siang, walaupun berbeza fahaman politik tetapi hak sebagai rakyat Malaysia perlu dihormati.

Apakah pemimpin PAS juga bersetuju bahawa PM Malaysia yang dipilih rakyat dikatakan sebagai 'syaitan'? PR yang diketuai oleh Anwar Ibrahim telah menganjurkan perhimpunan haram (tidak memenuhi syarat-syarat mengadakan perhimpunan) di Stadium Kelana Jaya dan semalam di Stadium Batu Kawan sebagai yang memenuhi tuntutan Islam? Dalam ucapan-ucapan berapi-api wakil-wakil rakyat PR termasuk Mat Sabu (Timbalan Presiden PAS) penuh dengan provokasi membakar semangat rakyat untuk bangun menentang kerajaan dan SPR. Bukankah kita ada undang-undang, kenapa pemimpin-pemimpin PR menolak menggunakan saluran perundangan yang sedia ada sebaliknya lebih gemar mengadakan perhimpunan yang jelas akan menjejaskan keamanan dan kesejahteraan rakyat pada masa akan datang. Kenapa pemimpin PAS selaku pemimpin Islam berdiam diri tidak menegur seolah-olah bersetuju (bersubahat) dengan pemimpin PR lain yang jelas menabur fitnah dan mencabar pihak berkuasa? Ingatlah PAS sedang dinilai oleh rakyat dan para penyokong2nya, dan bukan semua ahli2 dan penyokong2 PAS bersetuju dengan tindakan Presiden dan Timbalan Presiden PAS dalam isu ini. Yang jelas setakat ini PAS semakin tersisih dalam kerajaan DAP di Pulau Pinang dan PAS juga terus disisihkan dalam kerajaan PR di Selangor. Fikir-fikirlah, BN tolak fitnah!


16 comments:

  1. Dulu gelar Tun Mahathir " Mahafiraun"
    sekarang gelar DS Najib " Syaitan"....
    Segala undang undang dilanggar.
    sendiri mau ingat....Kita sudah muak dgn politik
    bangang.

    ReplyDelete
  2. PAS = Parti Ajaran Setan
    Mata pengikut pengikutnya dah di butakan sehingga mereka tak kenal apa itu halal dan haram.

    Bertaubat lah pengikut2nya PAS in shaa allah dapat balik ke jalan yang BENAR.

    ReplyDelete
  3. Sedar tak sedar semua hati pengikut PAS sudah di "BLACKOUT" oleh perancangan teratur Yahudi sehingga sudah tidak beriman dengan Qada dan Qadar Allah.

    ReplyDelete
  4. PAS dan UMNO mesti bersatu utk menguatkan Islam dan Melayu..

    ReplyDelete
  5. yang syaitan tu si kafir kit sial..sebab muka nya pun dah macan syaitan..

    ReplyDelete
  6. Dah tabiat emompin pas bergelumNg dengan dosa. Munafiq semua tu, ahli as di gula2kan dengan janji syurga. Yg menjanjikan syurga tu pun tak pasti lagi kedudukannya.

    ReplyDelete
  7. Sudah2...cukup2. Betul yg dickpkan tu. Kalau ia psl nk tentang UMNO, semua boleh...semua halal, walaupn perlu memaki. Dgn UMNO...PAS layan mcm lebih dari kafir. Tpi dgn DAP...yg secara jelas dan terang2 menentang islam secara terbuka,....boleh dibuat kwn. Dah brp kali PAS tunduk kehendak DAP. Cukup memalukn.

    ReplyDelete
  8. Mana perkasa kenapa biarkan orang melayu di hina.. . cina tak suka bangsa mereka di hina .. kenapa berdiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masalahnya presiden PERKASA pun org Melayu tumbangkannya. Habis tu mcmana...

      Delete
    2. bro...biar pihak berwajib ambik tindakan dulu...kita dok diam-diam...baca sejarah pendekar 13 mei dulu...takde bising-bising lawan cakap berdegar-degar...tau-tau terus langgar...nasib baik pendekar ni hormat cakap arwah Datuk Harun...kalau tak...habis cina kat KL tu...

      Delete
  9. PAS di selangor membiarkan sahaja rakan2 dalam pakatan meningkatkan jumlah rumah urut dari hanya 700 buah tahun 2008 sehingga menjadi 6000 buah pada tahun 2013..

    Apa yg PAS perjuangkan kita tak faham..

    Mungkin ingin melihat setiap taman di selangor ada rumah urut..tunggu dan lihat saja lah penggal ke-2 PR ini, pasti tempat maksiat menjadi seperti cendawan tumbuh di selangor..

    Amal Makruf Nahi Mungkar hanya slogan pada PAS, praktikal nya jauh berbeza..

    ReplyDelete
  10. Pandangan saya, dalam keadaan ini beberapa perubahan/transformasi besar harus dilakukan UMNO segera. Antara yg utama:
    1) Anjakan paksi perjuangan UMNO drpd Melayu kepada Islam, tanpa meminggirkan Melayu sebagai bangsa teras Islam di negara ini. Harus bermula dengan penubuhan Majlis Syura UMNO yang memandu perjalanan parti. Perjuangan mempertahankan Islam dan Perlembagaan diperteguhkan pada peringkat ini
    2) Pembukaan keahlian penuh UMNO kepada Cina Muslim, India Muslim, dan Bumiputera Muslim lain seperti Siam, Orang Asli, serta suku2 di Sabah & Sarawak, berbanding sekadar ahli bergabung kini. Sayap khusus untuk setiap kelompok ini diwujudkan demi memperjuangkan hak masing-masing. Parti-parti Bumiputera di Sabah & Sarawak dijemput bergabung dalam satu Gagasan Mega ini
    3) UMNO harus menjuarai isu hudud dan negara Islam, berbanding PAS yang semakin tenggelam. Pelaksanaan secara hemah dan tertib amat penting, mengambil kira kewujudan masyarakat non-Muslim. Ini juga mendekatkan penyatuan UMNO-PAS.
    4) Berdasarkan perubahan 1, 2 dan 3 di atas, Cadangan penukaran nama asal UMNO kepada United Muslim & Native Organisation/ Pertubuhan Muslim & Bumiputera Bersatu
    5) Imbangan perubahan kepada parti komponen BN yang lain. Dengan UMNO kekal sebagai teras, parti lain harus berusaha kuat memahamkan kaum diwakili masing-masing supaya menerima realiti dan kemahuan masyarakat majoriti tanpa hak minoriti ini diambil
    6) Setelah pihak minoriti akur, usaha dakwah kepada mereka harus digiatkan dan mereka diajak menyertai pihak majoriti dengan menerima Islam. Penyusunan ekonomi dan lain-lain sesama masyarakat Islam adalah lebih mudah.
    7) Pergi lebih jauh dr itu, keadaan ini akan menjadi teras kekuatan baru di peringkat global yg memungkinkan keupayaan kita utk memecahkan penguasaan negara2 maju dengan adunan harmoni masyarakat berbilang kaum ini
    Persoalannya beranikah UMNO melakukan perubahan ini?

    ReplyDelete
  11. Pandangan yang baik dan jitu. Mohon pihak berkenaan mengambil kira pandangan ini.

    ReplyDelete
  12. PAS katanya parti perjuangkan Islam. Bagus..buktikan..Kalimah ALLAH yg Maha Suci pun tidak mampu di pertahankan..apa lagi..

    ReplyDelete
  13. PAS SUDAH DIMAKAN SUMPAH SENDIRI....KITA TUNGGU LIHAT KEHANCURAN NYA. PAS SELALU BUAT SOLAT HAJAT PADA ALLAH MEMOHON LAKNAT KEPADA PARTI YANG KHIANAT ISLAM. ALLAH SUDAH KABUL DOA PAS. PARTI YANG KHIANAT ISLAM IALAH PARTI PAS(parti ajaran sesat). lihat lah apa berlaku pada pemimpin pas sekarang ini.

    ReplyDelete
  14. DAP tu dah kafir .. yang PAS pun takda pendirian .. apa si kafir tu cakap .. PAS ajer ..

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.