"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Sunday, May 26, 2013

Tanpa menunggu perintah mahkamah, syarikat Melayu diarah tutup di Pulau Pinang

Sungai Nibong Express Bus Terminal
Terminal Bas Ekpress Sungai Nibong

Satu lagi isu, MPPP cuba menghalau pihak pengurusan Terminal Bus Sungai Nibong secara tidak sah. Tanpa menunggu keputusan mahkamah, atas desakan ketua mereka yang anti Melayu/Islam, pihak berkuasa MPPP mahu pihak pengurusan Aspirasi Utara Engineering (AUE) meninggalkan kompleks tersebut.
Sungai Nibong Express Bus Terminal confrontation
Tindakan pihak berkuasa tempatan MPPP

Menurut Penasihat Undang-Undang AUE, Mohd Noor Sirajajudeen Mohd Abdul Kader bahawa mereka menentang tindakan pihak berkuasa MPPP kerana mereka datang tanpa membawa perintah mahkamah. Katanya lagi, tindakan MPPP tidak ikut undang-undang. Anggota MPPP kerja seperti robot tidak ada hati perut. Kita pernah lihat kejadian, bagaimana mereka anggota Melayu MPPP  merobohkan gerai-gerai orang Melayu. Mereka kata mereka kena ikut arahan. Arahan zalim tutup periuk nasi orang lain.  Beginilah zalimnya kerajaan DAP yang baru dipilih oleh rakyat termasuklah Melayu PKR dan PAS yang sanggup bersekongkol dengan DAP.
Mohd Rashid Hasnon
TKM1: Dilantik untuk membela nasib orang Melayu!
Timbalan Ketua Menteri 1 yang baru dilantik, Mohd Rashid Hasnon nampaknya sama juga dengan bekas TKM1 yang dahulu. Semuanya layu bila berdepan dengan isu orang Melayu. Semasa kempen bukan main lagi janji itu dan janji ini. Tapi bila berada di atas singgahsana, elaun TKM pun lumayan, tugas menjaga kebajikan orang Melayu mulai dilupakan. 

Maklumlah dia menang di DUN Batu Uban kawasan majoritinya orang Cina. Jadi dia tak kisahlah tentang nasib AUE, nak kena halau kah, nak kena runtuhkah. Sebab AUE adalah syarikat milik orang Melayu.  Yang memenangi dia dalam PRU13 baru-baru ini bukan orang Melayu. Perlantikannya sebagai TKM1 cuma sekadar nak ambil hati orang-orang Melayu yang masih 'kurang cerdik' di Pulau Pinang ini. 

Semua pemimpin politik Melayu termasuk UMNO dan NGOs Melayu dan Islam perlu bangkit dan menentang pihak berkuasa tempatan yang begitu zalim. Tak guna memegang jawatan sekadar memanas kerusi jika nasib syarikat Melayu dan nasib orang-orang Melayu di Pulau Pinang tidak dapat dibantu. Pemimpin Melayu dari PKR dan PAS yang sudah jelas lebih selesa bersekongkol dengan kerajaan DAP tak boleh diharapkan lagi! Mereka ini boleh diibaratkan lembu yang sudah dicucuk hidungnya.

Kami melihat UMNO sebagai satu pertubuhan besar orang Melayu perlu melakukan sesuatu. Bukan sekadar membaca dan tanpa berbuat apa-apa. Jangan lupa dan alpa, undi orang-orang Melayu bertambah kepada calon-calon UMNO/BN kerana orang Melayu sudah bosan dengan sikap anti Melayu/Islam di kalangan pemimpin DAP terutama Ketua Menterinya. Inilah masanya pemimpin UMNO/BN terutama wakil-wakil rakyat UMNO membuktikan kesungguhan dan keikhlasan UMNO dan kerajaan BN membantu nasib Melayu/Islam. Begitu juga nasib orang-orang India dan pelbagai suku kaum bumiputera di Sabah dan Sarawak yang setia dengan BN. Mohon Ketua Pemuda UMNO Negeri Pulau Pinang, Dato' Rizal Marican bekerja lebih kuat lagi selepas PRU13 membela nasib orang Melayu/Islam di Pulau Pinang yang semakin terhimpit dan lemas! [Cerita selanjutnya di sini]

5 comments:

  1. 13569 bunuh cina!!

    ReplyDelete
  2. Pembetulan TKM1 Rashid lembik menang dun pantai jerejak majoriti kaum cina...FYI admin

    ReplyDelete
  3. UMNO perlu pegang presiden BN di ppinang. Jgn bg muka dah kat gerakan. Tak kalu, kerusi umno dah la dr 11 tinggal 10. Nnt pru14, bg cina gerakan lagi silap haribln umno pun dah takda kerusi di ppinang.

    ReplyDelete
  4. Org melayu pas dan pkr bangsat sanggup lingkupkan perniagaan org melayu di pulau pinang aku cadangkan org melayu tolak org melayu pas dan pkr org melayu p.pinang bangkit buat demo besar besaran kalau Anuar bolih org melayu yg bukan penyokong dia pun bolih buat jangan tunggu lagi kasi hancur kerajaan dap p.pinang.

    ReplyDelete
  5. Melayu PKR & PAS di ppinang tak releven. Kerusi melayu sikit dlm exco kerajaan ng ppinang. Exco melayu jadi badut & pak turut aja kerana cina monopoly dlm dewan undangan negeri. Mana melayu ppinang tak ditindas? Lakonan LGE bermesra dgn penduduk melayu hanya lakonan semata2 & pemberian wang kepada warga emas, ibu tunggul dll hanya hendak menutup mata rakyat yang ditindas. Hebat lakonan puak2 kafir harbi ini.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.