"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Tuesday, October 1, 2013

Orang Melayu dalam DAP, PKR dan PAS patut sedarlah!

Presiden Kongres Melayu Pulau Pinang (KMPP), Rahmad Isahak merupakan pemimpin Melayu yang mempunyai hubungan rapat dengan DAP telah mengumumkan keluar daripada parti itu berkuatkuasa serta-merta. Keputusan itu diambil kerana beliau hilang kepercayaan terhadap DAP yang sebenarnya bukan parti bagi orang Melayu berlindung tetapi diperalatkan secara halus dan senyap dalam memuaskan hawa nafsu kepimpinan parti dengan berselindung di sebalik istilah 'berbilang kaum.'
"Slogan berbilang kaum yang dicanang parti itu selama ini bukan bermaksud untuk orang Melayu tetapi didominasi oleh majoriti orang Cina dan segelintir kecil orang India," dakwanya dalam sidang akhbar di sini hari ini. 
Itu bukan cerita bohong. Sebelum ini Rahmad Isahak adalah orang Melayu DAP. Presiden KMPP yang merupakan penyokong kuat kepada kerajaan DAP. Hari ini beliau telah sedar bahawa orang Melayu hanya alat untuk mencapai cita-cita DAP untuk berkuasa. Pemimpin DAP war-warkan parti DAP merupakan parti  pelbagai kaum hanya pembohong yang nyata dan jelas. Guan Eng merupakan kaki penipu atau kaki pembohong yang tak tahu malu. Pemimpin yang sombong dan bongkak. Masih ada lagi orang Melayu menganggap dirinya bagaikan Khalifah Umar Abdul Aziz.
Ketua Dewan Ulama PAS telah minta PAS kaji semula tahaluf siyasi dengan DAP dan PKR. Kenapa perlu kaji jika tidak kerana PAS semakin hilang sokongan daripada orang Melayu/Islam sendiri. Kerajaan PAS Kedah hanya mampu bertahan selama sepenggal sebelum kembali kepada BN. Apakah PAS masih menyatakan bahawa pengaruh PAS masih kuat?
Bekas Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang, Ustaz Hafiz Nordin turut mendesak PAS supaya keluar daripada Pakatan Rakyat. Hampir kebanyakan ahli-ahli PAS akar umbi mahukan PAS keluar daripada pakatan pembangkang. 
Oleh itu orang Melayu PAS dan PKR celiklah!  Janganlah membuta-hatikan kamu. Sebelum nasi jadi bubur, sesal dahulu pendapatan dan sesal kemudian tidak berguna lagi. Jika kau orang sudah sesat di hujung jalan, baliklah kita ke pangkal jalan. Wallahu alam.

1 comment:

  1. Melayu dalam UMNO/BN pun patut sedar, ini bukan masanya lagi nak jadi pak angguk dan pak senggok.. Kalau jumpa khilaf kena perbetulkan bukan mengiyakan. Jumpa korupsi kena laporkan bukan diamkan....

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.