"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Saturday, February 5, 2011

Harakah: ADUN Pulau Betong ludah ke langit sendiri?

Harakah Daily melaporkan ADUN Umno membuat tuduhan melulu  terhadap kerajaan Pulau Pinang apabila mendakwa bahawa risalah "My Balik Pulau" diterbitkannya.[Baca sini]

"Sebenarnya ADUN Umno ini meludah ke langit kerana yang mengeluarkan risalah "My Balik Pulau" bukanlah kerajaan negeri PR Pulau Pinang tetapi adalah dari UMNO dan Kerajaan Persekutuan," kata Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Akhbar Utusan Malaysia baru-baru ini menyiarkan dakwaan Adun Pulau Betong, Muhamad Farid Saad kononnya kerajaan negeri Pulau Pinang PR bertanggungjawab atas isi kandungan yang kononnya "lupa sejarah, hina Melayu" kerana mengeluarkan risalah "My Balik Pulau" ini.

"Sebenarnya ADUN  Umno ini meludah ke langit kerana yang mengeluarkan risalah "My Balik Pulau" bukanlah kerajaan negeri PR Pulau Pinang tetapi adalah dari Umno dan Kerajaan Persekutuan.

Harakah Daily melaporkan bahawa ini kali kedua Adun ini membuat kenyataan yang pelik dan simpang siur. Sebelum ini Harakahdaily menyiarkan kenyataan beliau dalam satu forum yang mempersalahkan pimpinan Umno terhadap kemunduran Melayu di Pulau Pinang.

Guan Eng mendesak ADUN Pulau Betong menarik balik dan meminta maaf secara terbuka kepada kerajaan negeri PR yang dianggap sebagai fitnah jahat. Sekiranya ADUN Pulau Betong gagal pada minggu depan maka tindakan tegas akan diambil, kata Guan Eng.
Komen:
Apakah sekali lagi ADUN Betong akan memaafkan
pihak wartawan dan Akhbar Harakah diatas perlaporan yang tidak tepat dan yang telah menjejaskan imej dirinya setelah memberi tempoh 14 hari tidak mendapat apa-apa maklum balas daripada pihak Harakah. Kita tunggu dan lihat isu ini. [Berita asal]

2 comments:

  1. Guan Eng kaki penipu dan putar alam. Kurang asam punyai KM Pulau Pinang. Risalah dpr PR dinafikan sebaliknya dituduh pula UMNo yg keluarkan. KM yg dajal dalam sejarah Malaysia.

    ReplyDelete
  2. haha.. kesian xda modai.. dulu tokwan aq mai pulau pinang dulu ngn francis light naik tongkang.. bila plak ada tuk lim guang eng tumpang?? haha

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.