"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Sunday, March 20, 2011

Nasib Peniaga Melayu Pulau Pinang

Peniaga bukan Melayu bebas berniaga di tepi jalan, di atas longkang, di tepi padang dan di mana-mana saja berbanding dengan nasib peniaga Melayu. Antara contoh yang jelas ialah di Lebuh Chulia, Jalan Perak (Kampung Pulau), Paya Terubong, Padang Tembak dan Ayer Itam. Malah ada sebuah jalan di pusat bandaraya ditutup setiap 5.00 petang hingga lewat malam untuk 100% peniaga bukan Melayu.
Lihatlah di Taman Lip Sin dalam DUN Batu Uban bagaimana peniaga bukan Melayu bebas berniaga hinggakan jalan-jalan menjadi sesak. Apa MPPP buat? Lihatlah juga apa yang berlaku trhadap peniaga Melayu di Taman Pelangi, Seberang Perai? Mungkin inilah konsep 'Cekap, Akauntabiliti, Telus' yang dibanggakan oleh kerajaan DAP Pulau Pinang.
Yang Dipertua MPPP orang Melayu dan kini Yang DiPertua MPSP juga orang Melayu tetapi yang bagi arahan ialah DAP. Kerajaan DAP Pulau Pinang mendabik dada kononnya mereka melantik dua orang wanita Melayu mengetuai kedua-dua Pihak Berkuasa Tempatan tetapi buat apa kalau sekadar menjadi boneka?

Pengundi Parlimen Bayan Baru
Utusan Malaysia 19/3/2011

3 comments:

  1. melayu semua dah kena jubor,dek DAP

    ReplyDelete
  2. Melayu mudah dibeli!
    Melayu mudah lupa ...............

    ReplyDelete
  3. org melayu p.pinang klau x ubah undi next election..pakat ramai hijrah pulau>seberang..la jawabnya..

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.