"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Sunday, March 13, 2011

Polis dan Tentera mengundi 2 kali di PRK Merlimau dan Kerdau!

Kasihan PAS kalah teruk di PRK Merlimau dan Kerdau sebab anggota Polis dan Tentera diberi peluang oleh SPRM mengundi sebanyak dua kali. Oleh kerana kerajaan BN yang memberikan MyKad kepada polis dan tentera semasa PRK Merlimau dan Kerdau 6 Mac lalu, menyebabkan calon PAS kalah teruk di Merlimau dan Kedau. Jika tidak kerana polis dan tentera mengundi sebanyak 2 kali, calon PAS pasti boleh menang. Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat, Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin bekas MB Perak sudah meroyan sejak kekalahan teruk PAS serentak di Merlimau dan Kerdau. Datuk Seri Nizar membuat tuduhan tidak berasas kepada SPRM[Baca sini]. Sebelum berkempen, semasa berkempen di PRK hinggalah selepas PRK, dia masih nak berbohong lagi.  Dia mahu tipu rakyat. Rakyat hari ini sudah celik. Jangan anggap rakyat hari ini bodoh seperti DS Nizar sangkakan. Cubalah lihat muka DS Nizar, tampak semakin tak berseri lagi, mukanya berkerut susah hati, bak kata pepatah Melayu, "Makan tak kenyang, mandi tak basah dan tidur pun tak lena". Oleh kerana Nizar selalu mengkafirkan orang Islam lain khususnya ahli UMNO maka Allah SWT bayar 'cash' di dunia atas perbuatan terkutuknya itu. Banyak sangat fitnah-fitnah ditabur oleh ularmak-ularmak upahan PAS di masjid-masjid dan surau-surau, walaupun ratus ribu ahli dan penyokong PAS bersolat hajat, Allah SWT tidak merestui perjuangan PAS. PAS tetap kalah tanpa belas kasihan oleh Allah SWT di Kerdau dan Merlimau. Bermuhasabahlah wahai pemimpin2 PAS. Jangan suka menyalahi pihak lain. Bila PAS dan Pakatan Rakyat menang di banyak kawasan Parlimen dan DUN dalam PRU12 yang lalu hingga menguasai beberapa negeri, pemimpin PAS mengatakan Allah SWT bersama mereka. Allah SWT menyebelahi pihak yang ikhlas dalam perjuangan. Perjuangan PAS dan Pakatan Rakyat direstui Allah.
Sejak PAS dan PR kalah teruk dalam PRK yang lalu, rakyat sudah pun tahu bahawa perjuangan PAS semakin jauh tersasar. Walaupun dipimpin oleh ulamak-ulamak tersohor tapi kerana perjuangan politik memecahbelahkan umat Islam maka perjuangan PAS sudah tidak direstui oleh Allah SWT. PAS sanggup menolak UMNO malahan mengkafirkan UMNO sebaliknya sanggup pula bersama dengan DAP yang jelas anti Islam. Tanyalah kepada TG Nik Ajis sendiri, kenapa TG sanggup memeluk Lim Kit Siang daripada menerima pelawaan untuk bersama dengan DS Najib? Kenapa TG Nik Ajis boleh memuji Lee Kuan Yew dan apakah Lee Kuan Yew lebih baik daripada DS Najib mahupun Tun Mahathir?
PAS akan terus dijauhi oleh orang Melayu/Islam pada masa akan datang jika sikap pemimpinnya tidak berubah. PAS akan kalah teruk dalam PRU yang akan datang jika terus bersama dengan PR. Islam tidak kemana pun sejak bersama kerajaan PR. Yang ada hanya program-program lebih kepada kosmetik untuk menunjukkan kerajaan PR itu lebih baik daripada kerajaan BN/UMNO. PAS gagal menangani masalah orang Melayu/Islam dalam pentadbiran kerajaan negeri di Pulau Pinang dan Selangor. PAS hanya jadi pak turut. Kenapa NGO Melayu / Islam bangkit mengadakan beberapa demontrasi sejak kerajaan PR memerintah? Demontrasi seumpama itu tidak pernah pun berlaku semasa pentadbiran kerajaan BN, kenapa? Tepuk dada tanyalah minda!

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.