"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Tuesday, August 16, 2011

FITNAH UMPAMA LAUK MAKANAN HARIAN MEREKA

Sekian lama UMNO difitnah dan dikutuk sebusuk-busuknya. Tanpa belas kasihan, pemimpin UMNO semuanya dituduh pengamal rasuah. Orang UMNO anti Islam. Orang UMNO jahil. Orang UMNO minum arak dan main judi. Orang UMNO kaki betina. Tidak ada langsung kebaikan UMNO. Kebaikan UMNO disembunyikan, yang dihebah dan heboh-hebohkan UMNO parti rasis. UMNO mengamalkan asobiyah. Perlembagaan UMNO didakwa mewarisi perlembagaan penjajah. Hingga ada Tok Guru PAS sanggup mengkafirkan orang UMNO. Orang UMNO jadi kafir kerana berkawan dengan orang kafir seperti MIC dan MCA. Anak orang UMNO haram dinikahkan dan sembelih orang UMNO haram dimakan. Berlaku solat 2 imam dalam sebuah masjid. Kenduri orang UMNO diboikot dan ada kubur orang UMNO diasingkan. 
Begitulah dahsyatnya 'perang' orang PAS terhadap orang UMNO suatu masa dulu. Orang PAS tidak sedikit pun rasa bersalah kepada Allah SWT kerana mengkafirkan orang UMNO. Mereka tidak segan silu memaki orang UMNO dan mengkafirkan orang UMNO kerana mereka yakin dan percaya kepada fatwa Tok Guru bahawa orang UMNO itu kafir. Institusi kekeluargaan orang Melayu berkecamuk kerana politik maki hamun. Abang dan adik tak bercakap kerana seorang ahli parti UMNO dan seorang ahli parti PAS. Bapa dan anak menantu tidak bertegur sapa kerana politik. Surau-surau dicat warna hijau kerana mahu tunjukkan bahawa surau ini milik PAS. Khutbah-khutbah Jumaat diselit dengan ceramah politik, tazkirah begitu juga seolah-olah yang ada semuanya orang PAS. Perasaan kawan2 tak dihiraukan. Asalkan matlamat mereka tercapai.
PAS ketika itu begitu bangga dengan perjuangan Islamnya. Stiker2 kereta mereka ada pelekat "MEMBANGUN BERSAMA ULAMAK", "KAMI SOKONG HUDUD", "KAMI SOKONG NEGARA ISLAM" dan pelbagai lagi stiker. Tapi stiker2 itu sudah tidak nampak lagi hari ini, kenapa? 
Setelah PAS diberi peluang memerintah bersama DAP, kesilapan demi kesilapan, kelemahan demi kelemahan, kekurangan demi kekurangan semakin hari semakin terserlah. Cakap tak serupa bikin atau bikin tak serupa bercakap. Bangkai gajah tidak boleh ditutup dengan nyiru. Rakyat sudah bosan atau muak dengan karenah politik pembangkang hari ini. Buktinya, calon-calon pembangkang dalam beberapa pilihanraya kecil kebelakangan ini dikalahkan oleh calon BN. Kubu kuat PAS ditawan. Ramai ahli PAS menyertai UMNO. Orang PAS dulu tertipu. Orang UMNO sudah tidak kafir lagi sejak PAS bersahabat baik dengan DAP. UMNO itu kafir sudah tidak dengar lagi dalam ceramah-ceramah PAS. Mereka takut kepada sergahan DAP. Jika UMNO didakwa kafir, apakah DAP itu tidak kafir? Malahan kafir harbi ini pula yang menjadi sahabat PAS hari ini. Apakah orang-orang lama dalam UMNO yang sudah meninggal dunia itu kekal kafir oleh PAS? Dan apakah orang UMNO sahaja yang kafir kerana berkawan dengan MIC dan MCA tapi orang PAS tidak kafir walaupun berkawan dengan kafir harbi seperti DAP?
Untuk menang undi orang bukan Islam, PAS sanggup tukar haluan. Dari memperjuangkan sebuah NEGARA ISLAM ditukarkan kepada sebuah NEGARA BERKEBAJIKAN. Apa yang dilakukan oleh orang kafir dibenarkan oleh pemimpin PAS asalkan mendapat undi. Isu mengguna kalimah Allah oleh gereja mendapat respon pro dan kontra di kalangan ulamak PAS sendiri. Isu serbuan JAIS di gereja Shah Alam mendapat respon yang juga pelbagai di kalangan pemimpin utama PAS. Suara ulamak PAS telah tenggelam kerana kebangkitan kumpulan edrogan dalam PAS. Bagi menyelamatkan PAS dalam kekalutan isu-isu itu, akhirnya UMNO akan dijadikan sasaran. UMNO dituduh menjadi dalang. Itulah wajah sebenar PAS yang ada pada hari ini. Pemimpin mereka tidak takut kepada fitnah. Fitnah umpama lauk makanan harian mereka. Mungkin Tok Guru Nik Aziz dapat mengampunkan dosa fitnah mereka. Saya menyeru dalam bulan yang paling mulia ini, marilah kita kembali kepada ajaran al-Quran dan sunnah SAW. Bersatulah kita kerana agama, bangsa dan negara. Wallahu alam.


1 comment:

  1. PASBERG !!! TAKEBEER !!!! MAMPOS BEAN, KHALID GEREJA & KHALID GAGAP KAKI TONGGANG & NICK NAJIS TUA KUTOK ARE ALL MURTADS !!!

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.