"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Wednesday, August 17, 2011

Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali memohon maaf kepada UMNO Selangor!

Seperti yang kita tahu, fitnah seperti lauk makan harian mereka. Walaupun tahu hukum fitnah lebih berat daripada seorang pembunuh. Tapi sesetengah pemimpin PAS tidak hirau sangat pasal hukum-hakam agama sebab mereka lebih arif daripada kita. Kita tak payah tegur golongan berserban dan berjubah ini (maaf bukan semua), mereka tahu tapi kenapa mereka lakukan juga? Apakah ada nas dan hadis-hadis yang sahih membolehkan golongan ini melakukan fitnah terutama pula dalam bulan Ramadan al-mubarak ini. Begitu juga halnya dengan Datuk Ambiga, Pengerusi Penganjur Perhimpunan Bersih 2.0 merupakan seorang peguam terkenal berani melanggar undang-undang negara, biarpun tidak dapat permit polis dia tetap melakukan juga perhimpunan haram itu. Inilah yang jadi tanda tanya sudah tentu ada alasan tertentu bagi kedua-dua golongan ini tidak kisah dengan undang-undang negara dan hukum agama? Apakah matlamat menghalalkan cara?
Pada sidang akhbar di Kuala Terengganu semalam, Mustafa Ali, Setiausaha Agung Pas telah mendakwa UMNO berperanan dalam pemeriksaan yang dilakukan oleh JAIS ke atas Gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) di Petaling Jaya pada 3 Ogos lalu.

Ekoran itu, Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali diberi tempoh tiga hari bermula hari ini untuk memohon maaf kepada UMNO berhubung kenyataannya yang menyalahkan parti itu dalam isu pemeriksaan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) ke atas sebuah gereja di Petaling Jaya.
Itulah contoh yang paling tepat dan mudah bagaimana fitnah begitu mudah terkeluar daripada mulut seorang pemimpin tertinggi Pas. Dalam kes ini, kita tunggu dan lihat, jika Mustafa Ali gagal menunjukkan bukti ertinya beliau telah melakukan fitnah. Erti kata lain Pas cuba mempolitikkan isu ini dan UMNO sekali lagi menjadi mangsa. Maklumlah ustaz Pas bercakap siapa yang tak percaya terutama dalam bulan puasa ini, bulan yang paling mulia untuk dihormati dan dihayati dengan pelbagai ibadah oleh umat Islam yang beriman. Apatah lagi setelah sekian lama, UMNO dibusukkan dengan pelbagai tohmahan oleh pemimpin-pemimpin Pas sendiri. Oleh itu, rakyat yang kurang ilmu akan percaya, rakyat yang fanatik akan mengangguk tanpa usul periksa, mereka akan percaya apa yang didakwa oleh Mustafa Ali terhadap UMNO.
Begitulah kaedah mainan politik Pas yang begitu tidak selari dengan parti yang kononnya cuba menegakkan hukum Islam. Politik kotor yang boleh menjatuhkan imej Islam di kalangan rakyat pelbagai agama di negara ini. Berkaitan dengan isu terbaru ini, kita berharap Setiausaha Perhubungan UMNO Selangor, Datuk Seri Ir. Mohd. Zin Mohamed tidak akan berganjak seinci pun, teruskan perjuangan membuktikan PAS telah melakukan fitnah terhadap UMNO. Selama ini, pemimpin UMNO terlalu banyak berdiam diri walaupun difitnah kerana bila diam, fitnah boleh menjadi berita yang benar di kalangan rakyat. UMNO kena bangkit mempertahankan dakwaan kotor oleh puak2 pembangkang. Biar rakyat tahu, UMNO hari ini sudah berubah, kembali bangkit setelah lama membiarkan pembangkang menyerang dengan pelbagai fitnah dan 'fatwa tok guru' hingga umat Islam berpecah dan bergaduh sesama sendiri. UMNO tidak rasis. UMNO bukan anti Islam seperti dakwaan Pas. UMNO konsisten dalam perjuangan mempertahankan hak bangsa dan agama Islam di samping menghormati hak bangsa lain sebagai rakyat Malaysia.

4 comments:

  1. Bulan puasa pun nak fitnah. Munafiq betul PAS ni.

    ReplyDelete
  2. tajuk artikel kamu ini lah fitnah...

    mustafa ali diberi tempoh 3 hari mulai hari ini utk minta maaf... kena tajuknya "mustafa ali mohon maaaf..", kerja spin berita ini lah penyebar fitnah... tunggu la dulu sampai 3 hari berlalu dan musatfa ali telah benar2 minta maaf, keluar berita audio dan visualnya sekali lagi cantik..

    nauzubillahi min mutabi'ul munafiqin mislu haza

    ReplyDelete
  3. Begitulah peranan media..tajuk mesti menarik tapi isi kandungan itulah yg menentukan fitnah atau tidak.

    ReplyDelete
  4. Perangai Khalid Samad lebih teruk suka kutuk UMNO tanyalah orang Shah Alam terutama yang terlibat kes kuil Hindu Seksyen 19 dan Seksyen 23. Semua salah silap dia buat sendiri tapi tuduh UMNO. Harakah tuduh UMNO jadi dalang kepala lembu sepatutnya UMNO saman Harakah. Khalid Samad bukan sahaja penyokong gereja tapi penyokong kuil Hindu. Bosan dengan sikap pemimpin PAS suka tuding jari kepada sesama Melayu/Islam tapi tutup sebelah mata bila terang2 kafir Hina Melayu.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.