"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Wednesday, July 18, 2012

PAS dan UMNO mahu bersatu di Balik Pulau menentang kerajaan DAP

Kerajaan DAP Pulau Pinang yang disokong kuat oleh PAS dan PKR dibidas kerana terlalu rakus melaksanakan projek pembangunan sehingga mengabaikan tanggungjawab terhadap keluarga berpendapatan rendah di kawasan parlimen Balik Pulau. Di sana sini rumah-rumah kos berharga ratus ribu ringgit diluluskan pembinaan oleh kerajaan DAP. Secara halus dalam tempoh 10 tahun sahaja penduduk Melayu di Pulau Pinang akan tersepit oleh asakkan rumah-rumah mewah di sekitar kampung. Dalam kampung-kampung Melayu sudah ada rumah-rumah kos mahal untuk siapa? Tidak lain dan tidak bukan rumah-rumah mewah itu dibina untuk orang-orang Cina. Orang-orang Melayu hanya mampu melihat sahaja kerana tiada kos rendah yang dibina oleh kerajaan DAP.
Walaubagaimana pun pemimpin PAS tetap akan mempertahankan dasar kerajaan DAP sebagai kerajaan yang telus, amanah dan bertanggungjawab berbanding dengan kerajaan BN. PAS tetap percaya kepimpinan DAP sebagai yang terbaik kerana Guan Eng meluluskan pembinaan surau-surau baru dan sekolah agama rakyat.
Pemimpin DAP sebenarnya tersenyum kerana pemimpin PAS begitu percaya dan yakin kepada mereka. Pemimpin DAP rasa lega dan gembira kerana pemimpin PAS boleh diperbodohkan dengan kaedah yang begitu mudah.
Sebenarnya kepimpinan PAS hari ini sudah jauh tersasar. Pemimpin PAS lebih nampak Putrajaya daripada dakwah Islamiah yang menjadi asas perjuangan mereka. Pemimpin PAS begitu ghairah untuk menumbangkan kerajaan BN yang diterajui oleh UMNO bukan kerana Islamnya tetapi kerana kuasanya untuk menjadi pemerintah berkongsi dengan DAP keparat. PAS tahu jika PAS menang PAS bukan menjadi parti dominan dalam Pakatan Rakyat. PAS tahu jika Pakatan Rakyat menang yang menjadi suara dominan dalam pentadbiran baru kerajaan PR adalah bukan Melayu atau bukan Islam. 
Dalam DAP bukan Melayu begitu besar, didominasikan oleh hampir 100% kaum Cina. Dalam PKR pula, suara kaum Melayu dan bukan Melayu hampir sama kuat. Cuma dalam PAS hampir 100% berbangsa Melayu dan beragama Islam.
Tapi PAS hanya bertanding 60 kerusi parlimen sahaja. Jika menang sekalipun PAS tidak dapat menjadi suara majoriti dalam PR. PAS sebenarnya tidak dapat menggantikan UMNO. Rakyat bimbang jika UMNO/BN tumbang, kerajaan PR yang dibentuk adalah kerajaan yang ditunjangi oleh parti DAP. Penyokong-penyokong PAS terutama orang-orang Islam perlu jawab kepada Allah SWT di akhirat nanti, kenapa mereka menumbangkan kerajaan Melayu/Islam sebaliknya digantikan dengan kerajaan DAP kafir harbi?
Ketika itu tak guna lagi PAS mahu bersatu dengan UMNO. Tak guna lagi PAS menyatakan kekesalan kerana menumbangkan kerajaan UMNO. Ketika UMNO kalah dan PAS hanya menjadi parti tunggangan DAP, penyatuan orang Melayu/Islam pada masa itu boleh dikatakan sudah pun terlambat. Tidak mustahil orang Cina boleh memerintah Malaysia. Politik orang Cina untuk bangsa mereka. Mereka bijak dan cerdik dalam politik. Sebab itulah mereka maju dan berjaya dalam perniagaan. Mereka boleh pilih calon MCA dan mereka boleh pilih calon DAP.    
Orang Melayu berpecah sesama sendiri kerana fahaman politik yang berbeza. Pemimpin PAS sendiri sanggup menggunakan mimbar mesjid untuk memecah-belahkan umat Islam. Pemimpin Melayu/Islam dimaki dan dicaci tanpa batas. Sanggup pula memfitnah malahan menyokong pemimpin yang tidak bermoral, rasuah, peliwat, penyokong LGBT dan sebagainya.
Itulah PAS yang kita tahu hari ini sudah jauh tersasar. Sebenarnya sudah ramai penyokong PAS telah mengundur diri secara senyap-senyap. Yang ada hanyalah pemimpin2 PAS dan penyokong2 PAS yang ada jawatan dalam parti dan kerajaan sahaja. Kawan-kawan dulunya pro PAS sudah tidak mahu berbicara pasal politik kerana terkena pada batang hidung sendiri. Sebaliknya mereka pula melahirkan kebimbangan jika Putrajaya benar-benar ditawan oleh Pakatan Rakyat. Kenapa mereka perlu bimbang jika mereka yakin dengan DAP, PAS dan PKR dalam Pakatan Rakyat? Tepuk dada tanyalah minda anda!

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.