"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Wednesday, February 16, 2011

Karpal letak jawatan sebagai loyar sebaliknya jadi ahli politik sepenuh masa?

Rakyat sudah mual dengan sikap segelintir peguam yang berpolitik. Begitu juga rakyat beragama Islam sudah bosan dengan keranah ulamak yang berpolitik. Kredibiliti mereka ini tercabar dan semakin jadi haru biru (Baca sini). Karpal siapa yang tak kenal. Dunia Islam kenal Karpal sebagai pemimpin yang tegas menentang penubuhan sebuah negara Islam di Malaysia. Rakyat Malaysia bukan Islam termasuklah Melayu yang pro Pakatan Rakyat amat menyayangi dia. Tok Guru Nik Aziz dan Nik Amar Nik Aziz, Anwar Ibrahim, Wan Azizah serta Nurul Izzah  amat menyayangi mereka ini anak beranak Lim Kit Siang, Guan Eng,  Karpal Singh, Govind Singh Deo dan Jagdip Singh Deo.
Semuanya loyar-loyar belaka. Silap sikit kerja mereka ini kira nak saman saja. Maklumlah undang-undang dalam tangan mereka. Undang-undang mainan dalam hidup mereka. Rakyat jadi takut dengan mereka. Tok Guru Nik Ajis juga takut dengan Karpal. Jika raja pun mereka nak saman, tak heranlah rakyat biasa seperti kita.
Yang pelik dan hairannya. Macam mana Karpal dulu pernah mendakwa bahawa dia ada bukti kes Anwar meliwat dan sekarang pula dia jadi peguam bela kepada Anwar bagi kes liwat yang kedua? Pasal Anwar jadi Ketua Pembangkang maka perbicaraan kes liwat Anwar cuba ditunda tanpa kesudahannya. Kalau rakyat biasa, Anwar mungkin dah lama ke dalam jerjak besi.
Rakyat yang mengundi Karpal Singh dalam PRU12 dulu tak gaduh ka? Bila masanya YB Karpal melawat kawasan dia? Yang kita tengok dia ke sana sini sibuk dengan proffesion guamannya. Bila masa dia turun berjumpa dan membantu rakyat dan pengundi-pengundinya. Berita terkini, kerajaan negeri Pulau Pinang minta Karpal saman YB Farid dan Utusan Malaysia pulak. Saman lagi! YB Farid dulu tak jadi saman Guan Eng malahan maafkan pula dia. Punya bagus YB Farid ADUN Pulau Betong. Kali ini YB Farid kena getah. Guan Eng tak beri peluang. Dia ambil peluang itu. Tak lama lagi kerajaan negeri Pulau Pinang minta Karpal saman YB Farid dan Utusan Malaysia.
Itulah kerja mereka. Sejak Pakatan Rakyat menang dalam PRU12 yang lalu. Kes saman di kalangan orang politik bertambah berganda-ganda. Paling banyak saman daripada ahli politik yang banyak loyar. Tak lain dan tak bukan itulah parti DAP dan PKR. Nak ke Balai Polis pun mesti bersama dengan dua tiga loyar. Nak ke SPRM pun ditemani dengan loyar. Di sana loyar di sini loyar, loyar yang jadi wakil rakyat ini buat kerja untuk rakyat macam mana? Makan elaun wakil rakyat beribu-ribu ringgit tapi khidmat mereka kepada rakyat macam mana jika asyik naik dan turun ke mahkamah setiap hari? Wakil rakyat BN juga yang akan jadi mangsa kehadiran rakyat yang memohon pertolongan. Bila wakil rakyat BN tak dapat tolong akan riuh satu dunia. Tapi Karpal dan anak-anaknya naik dan turun mahkamah setiap hari, tak sapa gaduh pun, kenapa? Rakyat mesti sedar bahawa mereka dapat elaun wakil rakyat beribu-ribu ringgit. Sepatutnya mereka sentiasa bersama rakyat bukan di mahkamah sepanjang masa. Boleh tidak rakyat beri mereka buat pilihan sama ada mahu jadi wakil rakyat ataupun jadi loyar. Jangan loyar buruk sudah!!!!!!!!!!!!!

1 comment:

  1. bagi haprak2 ni, rakyat mereke hanya teoh beng hock..

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.