"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Sunday, April 3, 2011

Anwar dan semua pemimpin pembangkang sangat gembira video seks itu tulen?

Setelah pihak PDRM jalankan siasatan, didapati video seks yang didakwa melibat pemimpin pembangkang itu sebenarnya tulen. Ertinya tiada berlaku perbuatan mengubahsuaian pada video itu seperti 'superimpose' dan sebagainya. Ini bermakna jika lelaki itu Y maka Y lah lelaki itu. Jika pasangan lelaki itu bernama X maka X lah perempuan itu.
DS Anwar Ibrahim telah membuat laporan polis sebaik diketahui bahawa dirinya dikaitkan sebagai lelaki Y. Beliau menafikan bahawa perutnya tidak sebuncit seperti lelaki Y itu. Datuk Johari Abdul merupakan pemimpin pertama pembangkang yang menyaksikan video seks itu turut menyokong bahawa lelaki Y bukan DS Anwar Ibrahim. Pemimpin pembangkang kebanyakannya mengatakan video seks itu merupakan konspirasi UMNO mahu menjatuhkan DS Anwar Ibrahim. Karpal Singh pula mahukan Datuk T ditangkap dan menolak penubuhan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat video seks ini. Karpal Singh sudah jadi peguam politik yang sudah 'double standard' dalam kes-kes yang melibatkan ahli politik. Jika kena pada ahli politik BN cepat-cepat diminta ditubuhkan segera Suruhanjaya Diraja. Presiden PAS, Haji Hadi Awang merupakan ulamak dan pemimpin utama sebuah parti Islam sepatutnya menyokong 100% usaha penubuhan Suruhanjaya Diraja untuk menjalankan siasatan ke atas video seks ini. Sebaliknya semua pemimpin-pemimpin pembangkang menolak usaha penubuhan itu kerana kemungkinan besar mereka percaya bahawa video seks itu tulen dan benar. Jika Suruhanjaya Diraja dapat membuktikan kepada rakyat bahawa lelaki Y itu adalah pemimpin utama pembangkang maka jahanamlah impian mereka untuk menawan Putrajaya dalam PRU yang akan datang.
Sebenarnya video itu tulen, namun demikian lelaki Y itu belum tentu pemimpin pembangkang ataupun lelaki Y itu seiras dengan pemimpin pembangkang itu. Untuk kepastian ini, maka semua pemimpin pembangkang jangan takut kerana video itu adalah tulen/asli. Jika DS Anwar Ibrahim menafikan dia bukannya lelaki Y kenapa perlu takut untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja. Malahan ada yang mencadangkan ketua-ketua parti pembangkang, DAP, PKR dan PAS serta NGO-NGO turut berada dalam Suruhanjaya itu sebagai pemerhati. Jika penubuhan Suruhanjaya Diraja memakan masa yang lama, eloklah video seks itu ditayangkan di parlimen supaya dapat semua wakil-wakil rakyat memutuskan secara undian samada lelaki Y itu adalah DS Anwar Ibrahim itu benar, tidak pasti atau tidak benar [baca sini]. Tak usahlah di sana sini, seluruh pelusuk negara pemimpin pembangkang berceramah politik menafikan kepada rakyat. Bersusah payah nak beritahu kepada rakyat bahawa video seks itu adalah usaha jahat UMNO. Yang peliknya Datuk Eskay tidak pernah menjadi ahli dan pemimpin UMNO dan beliau merupakan sahabat paling akrab dengan Anwar sebelum ini. Persoalannya kenapa DS Anwar Ibrahim pula membiarkan Datuk Eskay membuat kenyataan-kenyataan yang boleh menjatuhkan maruah dirinya? Mengapa DS Anwar Ibrahim tidak menyaman Datuk Nala juga sahabat karibnya yang tidak kurang mendedahkan pelbagai kecurangan yang dilakukan oleh Anwar? Dan mengapa DS Anwar tidak menyaman Ummi Hafilda, adik Azmin Ali yang berceramah di merata tempat memburukkan nama baiknya sebagai Ketua Umum PKR dan Ketua Pembangkang di khalayak ramai? Datuk Nala pula mengalu-alukan agar DS Anwar menyaman beliau supaya beliau dapat mendedahkan segala perlakuan songsang Anwar di mahkamah [baca selanjutnya].
Yang jelas UMNO tidak terlibat. UMNO tidak perlu mengada-adakan konspirasi kerana selepas PRU12, beberapa PRK telah memihak kepada BN. Majoriti rakyat dan pengundi sudah dapat menilai yang mana intan dan yang mana batu. UMNO sudah belajar dari pengalaman lampau. UMNO sudah mengkaji bahawa perbuatan memburukkan seseorang peribadi pemimpin politik itu bukan politik yang matang. Politik memburukkan peribadi calon hanya datang dari parti pembangkang terutama PAS yang kononnya mendokong syiar Islam mengamalkan konsep dakwah islamiahnya. Hingga hari ini belum kita dengar pun seorang pemimpin DAP memeluk Islam kerana dakwah TG Nik Aziz. Politik Malaysia pada hari ini jadi caca merba karenah pemimpin pembangkang yang gelabah jingga. Jangan gadai masa depan anak cucu kita kerana pembangkang yang terlalu banyak berpolitik hingga mengabaikan kepentingan dan kebajikan rakyat. Membina sebuah negara yang maju dan aman damai tidak semudah membina sebuah kondominium. Fikirkan banyak kali sebelum membuat keputusan.

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.