"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Saturday, April 9, 2011

Ramai pelik pembangkang tolak penubuhan Suruhanjaya DiRaja

ni komen terbaru Perdana Menteri Datuk Seri Abdul Najib Tun Razak mengenai isu video seks yang didakwa libatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau mempersoalkan sikap pemimpin pembangkang yang tidak pernah konsisten sehingga sanggup mengadaikan prinsip bila satu-satu perkara yang timbul tidak menguntungkan mereka.

Sebaliknya kata Najib, mereka akan mengambil kesempatan bila ada isu yang menguntungkan sahaja.

Menurutnya, sikap pemimpin pembangkang itu jelas tergambar dalam kenyataan pemimpin-pemimpin mereka berhubung kontroversi video seks sekarang.

"Nampaknya pembangkang tidak konsisten dan mereka tengok keadaan. Mereka rasa kalau ada sesuatu yang tidak menguntungkan mereka, mereka akan ketepikan soal prinsip," katanya menjawab soalan mengenainya di sidang media di Sekolah Menengah Kebangsaan Santubong Khamis.

Beliau diminta mengulas mengenai pendirian semua Ahli Parlimen pembangkang menolak cadangan untuk menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat video seks tersebut yang terbongkar hujung bulan lepas.

Najib berkata kebiasaannya pembangkang akan mendesak supaya Suruhanjaya Diraja ditubuhkan tetapi dalam kes ini mereka membisu.

"Ini yang ramai orang rasa pelik dan aneh sebab sebarangan isu, merekalah yang pertama akan mendesak suruhanjaya diraja ditubuhkan.

"Yang pelik bila isu ini bangkit, mereka membisu, malah mereka menolak untuk menubuhkan suruhanjaya diraja," kata Najib.

Dalam perkembangan lain, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Nazri Aziz Khamis menerima dua memorandum daripada Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali bagi pihak Perdana Menteri bagi mendesak kerajaan supaya menubuhkan Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat video aksi seks melibatkan pelaku mirip pemimpin pembangkang.

Memorandum kedua pula mahu kerajaan menubuhkan sama ada Suruhanjaya Diraja atau mengadakan inkues bagi menyiasat kematian Ahmad Sarbani.

"Memorandum daripada Perkasa berhubung isu video seks menguatkan lagi hujah untuk dibawa kepada pengetahuan kabinet pada mesyuarat esok, manakala usul berkaitan kematian anggota kastam akan diperhalusi sementara menunggu siasatan polis selesai,

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.