"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Sunday, June 12, 2011

Kafirkan UMNO: Bekas anak buah TG Nik Aziz sedia buktikan!

Oleh S.A Najmuddin

KUALA LUMPUR – Bekas Ahli Dewan Ulama Pas, Datuk Ghazali Hj Ahmad hari ini berdoa dan memohon agar Mursydidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat diberikan hidayah oleh Allah s.w.t agar beliau  mengingati  kembali kisah-kisah silam dan segala tutur katanya terhadap UMNO.

Menurutnya, jika Nik Aziz sudah lupa, beliau sedia tampil ke depan untuk menjelaskan apa yang pernah dibuat  dan dilakukan oleh Menteri Besar Kelantan sebelum ini sehingga menyebabkan berlakunya sembahyang dua imam selain orang-orang Pas tidak memakan penyembelihan orang UMNO.

“Begitu juga dengan akad nikah dua kali kerana penyokong Pas beranggapan imam nikah yang dilantik oleh kerajaan tidak sah untuk dijadikan imam. Begitu juga dengan “amanat Hj Hadi” yang diucapkan di banggol Paradong satu ketika dulu. Apakah Nik Aziz sudah lupa.

“Bagaimana pula dengan kenyataan UMNO tolak Islam serta kenyataannya  yang menyebut mereka yang tidak  mengundi Pas dianggap jahiliah. Bukankah ini semua adalah tuduhan bahawa UMNO itu adalah kafir.

“Saya bagi contoh, kita mengatakan seseorang itu tidak cerdik maknanya dia memang bodoh dan tidak semestinya kita mengatakan seseorang itu bodoh barulah dianggap bodoh. Inilah perumpamaan terhadap apa yang diperkatakan oleh Nik Aziz terhadap UMNO. Jika beliau mahukan penjelasan dan bukti, saya sedia pada bila-bila masa,” katanya.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas penafian Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat  bahawa beliau tidak mengkafirkan UMNO dan meminta bukti dikemukakan.

Penafian tersebut terkandung di dalam reaksi balas  Mursyidul Am Pas  yang mengulas dakwaan bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad terhadap dirinya seperti disiarkan oleh akhbar Utusan semalam.

Tun Dr. Mahathir semalam dilaporkan berkata, tujuan hidup Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hanyalah untuk memenangi pilihan raya dan kemudian menjadi pemerintah bersama DAP serta PKR.

Katanya, Nik Abdul Aziz secara terbuka sanggup mengkafirkan orang Islam UMNO, dalam masa sama bersedia bekerjasama dengan syaitan menjayakan perjuangannya.

Datuk Ghazali yang juga bekas Ketua Dewan Ulama Pas Terengganu seterusnya menambah “Hukum” dan “Fatwa” Nik Aziz adalah untuk kepentingan politik kepartian Pas semata-mata dan bukannya untuk kekpentingan umat Islam sejagat.

“Saya dah lama bersama Nik Aziz dan tahu segala tingkah laku beliau. Cuba kita perhatikan betul-betul segala “fatwa”nya diucapkan di atas pentas ceramah dan pentas politik sahaja. Itulah Nik Aziz,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.