"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Wednesday, June 15, 2011

Pakatan Rakyat kerja kuat temui rakyat di Pulau Pinang!

Di suatu taman perumahan, ahli MPPP bersama dengan penyelaras DUN serta ketua-ketua pemuda PR telah turun menemui penduduk. Bersama mereka, pelbagai agensi kerajaan seperti Pejabat Kesihatan, Pejabat Tanah dan Daerah, Pejabat Kebajikan, Pemaju Perumahan dan sebagainya. Ramai penduduk dikumpulkan, masalah penduduk ditanya dan diselesaikan secepat mungkin. Pada masa yang sama, mereka mengedarkan Borang Pendaftaran Warga Emas. Sama ada sumbangan RM100 kepada setiap warga emas untuk rasuah politik menjelang PRU13 atau sebaliknya itu bukan masalah mereka lagi.
Masalah sebenarnya apakah pemimpin UMNO/BN sedar bahawa pemimpin PR telah turun menemui rakyat secara agresif. Mampu atau tidak PR menyelesaikan masalah penduduk, bukan jadi isu kepada penduduk. Paling penting pemimpin mereka dapat turun ke bawah berjumpa dan berjanji menyelesaikan masalah mereka. Untuk menang dalam PRU13 akan datang, pemimpin PR sanggup menabur pelbagai janji meskipun ada permintaan penduduk yang sukar dipenuhi oleh PR. Itulah cara Pakatan Rakyat memerintah. Cara pemimpin CAT bekerja. Buat kerja kena bagi tahu kepada rakyat. Nak bagi sumbangan kena hebahkan kepada rakyat. Nak beri biasiswa kena heboh-hebohkan melalui banner-banner di pasang di tepi jalanraya. Biar gah seluruh dunia tahu kerajaan Pakatan Rakyat sedang giat berjumpa dan membantu rakyat. Rakyat akan terpesona dan terpengaruh cara PR bekerja. Kita dapat lihat kerajaan PR terlalu banyak program bermotifkan politik kerana mereka tahu bahawa PRU13 tidak lama lagi. 
Sebaliknya UMNO/BN asyik bercakap pasal calon. Ada pula pemimpin UMNO tanpa segan dan malu melobi diri sendiri nak jadi calon BN. Walau bagaimanapun kebanyakan wakil-wakil rakyat BN terutama UMNO kuat bekerja bersungguh-sungguh untuk rakyat cuma mereka buat kerja tak heboh2 seperti pemimpin PR. Mereka ikhlas dan jujur kepada rakyat. Jika tak boleh, mereka akan kata tak boleh. Tidak berjanji seperti pemimpin PR yang berjanji semua boleh. Yang tak boleh pun kata boleh. Paling penting rakyat akan undi calon PR dalam PRU yang akan datang. Apakah pemimpin BN/UMNO sanggup melakukan seperti itu?

1 comment:

  1. Salam Pak Tam,

    Kepada UMNO Pulau Pinang, jangan dok tidor banyak sangat..dekati rakyat seumpama esok nak diadakan pilihanraya dah!Kesian kat Melayu Pulau Pinang, berjuanglah bersungguh-sungguh demi agama,bangsa dan negara

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.