"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Tuesday, November 15, 2011

Tony Pua kata perniagaan runcit hanyak untuk orang Cina sahaja

Kedai Rakyat 1 Malaysia diperkenalkan oleh kerajaan untuk membantu rakyat. Bukan untuk bersaing dengan seiapa pun. Dalam negara demokrasi seperti Malaysia, rakyat minoriti bebas memiliki kekayaan negara. Rakyat minoriti boleh hidup aman damai tanpa rasa sedikit pun takut. Kaum Cina boleh berniaga di mana-mana malahan boleh kaya di kampung-kampung Melayu.  Orang Melayu tidak iri hati kekayaan yang dimiliki oleh orang-orang Cina. Malahan mereka boleh hidup bersama dan bersatu sebagai rakyat Malaysia.
Begitu juga dengan orang-orang Cina, mereka tidak ada pantang larang makan dan minum di kedai-kedai kopi milik orang Melayu. Sambil makan mereka bersembang-sembang dan ada pula yang main dam tolak. Ini yang kita nampak dan suasana seperti ini masih dapat kita lihat di kampung-kampung Melayu tradisonal.
Masalahnya kenapa pemimpin pembangkang, Tony Pua dan yang lain-lain sangat tidak suka dengan KR1M? Apakah kerana kebanyakannya dimiliki oleh bumiputera? Dan orang bumiputera tak layak untuk berniaga dan perniagaan runcit hanya khusus untuk orang-orang cina sahaja? Tapi Tony Pua sebenarnya semangat rasis yang sangat tebal terhadap orang Melayu. Pemimpin DAP yang sangat jelas rasisnya. Tak boleh lihat orang Melayu lebih sikit daripada bangsanya. Dia tahu kebayakan anak-anak Melayu bekerja sebagai kakitangan awam. Dia mahu mengurangkan setengah jumlah kakitangan awam yang ada sekarang, kenapa? Dia lihat Kedai Rakyat 1 Malaysia dapat menjual harga yang lebih murah. KR1M mulai mendapat sambutan rakyat. Dia mendakwa harga barang yang dijual di KR1M  lebih mahal malahan tidak berkualiti. Dia membuat tuduhan palsu dan tidak berasas. Apa tujuan Tony Pua buat begitu? Beginikah caranya pemimpin pembangkang berfikir dan bertindak? Beginikah sikap pemimpin pembangkang kepada rakyat Malaysia yang pelbagai kaum? Siapakah sebenarnya yang rasis, sudah tentu pembangkang terutama DAP merupakan sebuah parti perkauman yang sangat dahsyat dan merbahaya. Kita akan menempah bahaya jika kita memilih parti rasis seperti DAP memerintah negara.

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.