"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Monday, May 7, 2012

Guan Eng tiup api perkauman, tidak layak jadi KM di kalangan rakyat berbagai kaum..

Adun Barisan Nasional (BN) keluar Dewan Undangan Negeri (Dun) kerana tidak berpuas hati dengan kenyataan menuduh Umno akan merobohkan semua kuil jika kembali berkuasa di Pulau Pinang.
Ketua Pembangkang Dun, Datuk Azhar Ibrahim membantah kenyataan Ketua Menteri Lim Guan Eng yang munuduh semua kuil Hindu akan terancam jika Umno memerintah.

Apabila enggan menarik balik kenyataan itu dan meminta maaf, Azhar mengetuai 10 Adun BN keluar dewan. Seorang lagi wakil rakyat BN iaitu Adun Pinang Tunggal, Datuk Roslan tidak hadir Dewan ketika itu.

Azhar mencabar Guan Eng mengulangi kenyataan itu di luar Dun jika berani dan seorang gentlemen. Menurutnya, kenyataan Guan Eng boleh membangkitkan ketegangan kaum dan mempunyai niat jahat untuk mewujudkan suasana  tidak harmoni di Pulau Pinang.

Guan Eng merupakan KM paling celaka. Rakyat Pulau Pinang wajib menolak pemimpin begini. Dia banyak main politik dalam pentadbirannya hingga rakyat pelbagai agama dan bangsa hendak dia meniup api perkauman. Bila bergaduh, nanti polis Malaysia yang kena buat kerja. Bila rakyat mana-mana yang terkena belantan, polis pula dipersalahkan. Itulah rupa dan sikapnya Lim Guan Eng, KM Pulau Pinang yang kita ketahui hari ini.

Kita tahu, akhir-akhir ini majoriti kaum India sudah kembali menyokong BN. Orang Melayu pula sudah bosan dengan kerajaan PR yang didokongi oleh DAP, PAS dan PKR. Oleh itu Guan Eng sudah jadi ghaplah jingga. Dia sanggup memfitnah BN bahawa BN akan meruntuhkan kuil Hindu jika berkuasa. Wahai Guan Eng anak lelaki kepada Lim Kit Siang. "Lu cakap tak serupa bikin. Lu jangan bagi kita olang UMNO/BN pining kapla. Gua kasi hantam sama lu jika lu bikin melayu sama cina gaduh, gua jugak kasi hantam sama lu jika lu mau india punya olang gaduh sama olang malayu.

Lu ada dengar DS Najib minta Melayu dengan Cina kasi gadoh? Lu ada dengar itu TS Muhyiddin minta olang Melayu itu pukul sama olang india? Kenapa lu satu olang Ketua Menteli Pulau Pinang boleh bercakap itu macam? Lu bercakap macam olang gila atau macam budak-budak tadika. Gua ingat budak tadika pun lebih pandai daripada lu. 

Satu Malaysia, kata budak2 tadika mahu orang Melayu, orang Cina, orang India dan juga lain-lain kaum tinggal di Malaysia secara aman damai, bekerjasama dan saling hormat menghormati. Jika Guan Eng nak main politik eloklah guna isu yang lebih relevan dan sesuai dengan dasar DAP. Jangan memfitnah yang boleh merosakkan hubungan antara kaum di Malaysia amnya dan Pulau Pinang khususnya. Bagi penyokong2 tegar PAS, DAP dan PKR mesti tahu dan sedar. Jangan jadi lembu dicucuk hidung dan kuda yang dibuat tonggangan...


No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.