"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Sunday, May 6, 2012

Puak pembangkang lebih bijaksana daripada Majlis Fatwa!

SINAR HARIAN


Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia hari ini memutuskan haram untuk umat Islam menyertai perhimpunan atau demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru hara dan kekacauan dalam negara.

Pengerusinya Profesor Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin berkata, jawatankuasa memandang serius isu itu di mana sebahagian umat Islam bertindak sebagai perusuh jalanan dalam banyak perhimpunan atau demonstrasi termasuk seperti yang berlaku pada perhimpunan di ibu negara 28 April lepas.

Yang aku nak sampaikan di sini sikap dan mentaliti puak-puak pembangkang terhadap Majlis Fatwa Kebangsaan. Mereka merendah-rendahkan kebolehan ahli-ahli Majlis Fatwa. Secara tidak langsung mereka menghina institusi agama Islam negara dengan pelbagai tuduhan yang tidak berasas. Kita boleh rumuskan apa sahaja yang dikeluarkan/dilakukan/dilaksanakan oleh kerajaan BN semuanya salah atau zalim. Sila baca di sini komen bodoh dari puak-puak pembangkang yang begitu emosi dalam memberi pandangan mereka terhadap Majlis Fatwa.

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.