"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Monday, July 12, 2010

KURANGKAN POLITIK DALAMAN YANG KETERLALUAN, KATA PAK LAH

Parti-parti komponen Barisan Nasional (BN) hendaklah mengurangkan politik dalaman yang keterlaluan dan sebaliknya memberi tumpuan kepada usaha memberikan perkhidmatan terbaik kepada rakyat, kata bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Ahmad Badawi.
Katanya, politik dalaman itu menyebabkan anggota BN lupa agenda sebenar iaitu membantu rakyat dengan melaksanakan pelbagai projek pembangunan serta kebajikan rakyat. Abdullah berkata, beliau bimbang terhadap politik dalaman keterlaluan ketika ini berikutan khabar angin mengatakan Pilihan Raya Umum Ke-13 akan dibuat dalam masa terdekat.
Komen:
Semua orang bimbang dengan kemelut yang berlaku dalam Umno. Sebelum terlewat, biarlah kita bergaduh dulu. Kita sampaikan apa yang betul dan apa yang tak betul. Kita beri tahu kepada pemimpin-pemimpin kita jangan buat macam ni dan jangan buat macam itu. Ahli-ahli Umno khususnya pimpinan peringkat bahagian perlu berani bersuara dalam mesyuarat bahagian. Jangan  hanya mengiyakan sahaja. Yang benar kita berikanlah sokongan.Tapi yang kurang elok atau molek, kita tegurlah. Teguran kita adalah untuk kebaikan semua. Bukan nak salahkan sesiapa dan bukan nak menjatuhkan sesiapa. Lebih kerap mesyuarat lebih baik. Mesyuarat AJK Umno Bahagian bukan nak kata mengata, tuduh menuduh tapi untuk mencari kata sepakat bagi kebaikan parti. Yang ponteng mesyuarat, muncul sekali sekala tanpa sebab menasabah jangan dipilih atau dilantik lagi. Bukan soal nak jaga hati dan nak jaga perasaan sapa-sapa. Lantiklah kawan-kawan yang boleh buat kerja dan boleh menguatkan Umno. Jika kawan yang kalah dalam pemilihan Umno sekalipun jika boleh membantu menguatkan Umno, apa salahnya? Kalau Umno kuat, semua akan dapat nama, lebih-lebih lagi Ketua Bahagian dan AJK bahagian serta ketua-ketua sayap parti Umno. Ahli-ahli Umno akar umbi tumpang seronok bila parti Umno kuat dan orang Melayu bersatu di bawah payung Umno. Itulah harapan kita....

1 comment:

  1. Pemimpin jgn peting diri sndri. memang betul jika pemimpin penting diri sendiri, parti akan hancor.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.