"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Tuesday, May 10, 2011

Mahasisiswa Islam dan ulamak pro pembangkang memalukan imej Islam di kalangan anggota masyarakat!

Bukan semua mahasiswa hari ini terpelajar. Ada yang mentaliti mahasiswa kita hari ini bertaraf sekolah menengah. Pelajar sekolah menengah ada yang lebih baik daripada mereka. Itulah gambaran yang dapat diberikan kepada sebahagian kecil mahasiswa kita. Siapa mereka itu?
Mahasiswa yang berfikiran sempit dan taksub itu datangnya daripada kumpulan yang mewakili persatuan mahasiswa Islam yang rata-rata pro pembangkang. Perangai dan kelakuan mereka amat memalukan dan boleh menjatuhkan maruah agama Islam sendiri. Oleh kerana daya pemikiran mereka dilemahkan dengan ideologi politik PAS maka segala tindakan mereka menjadi tidak sesuai dan selari dengan ajaran Islam. Yang batu dikatakan permata dan permata dikatakan batu. Fikiran mereka tidak terbuka kerana selalu disumbatkan dengan cerita-cerita UMNO yang dikotorkan oleh pemimpin-pemimpin PAS sendiri. Cerita bohong terhadap UMNO dan fitnah terhadap UMNO jadi cerita benar dan bukan fitnah lagi kerana yang menyampaikan cerita itu adalah ustaz dan ustadzah serta ularmak belaka. Mana mereka ini boleh berbohong dan mereka tak akan memfitnah sebab mereka ini adalah ularmak. Apakah ulamak ini jenis Ulama Suu’ atau jahat? 
Ulamak Suu' atau ulamak jahat iaitu orang alim yang tidak bertaqwa dan tidak menyimpan rasa takut terhadap Allah di mana semuanya itu membawa keburukan dan bala serta bencana kepada dirinya sendiri dan menyesatkan pula orang lain sehingga membahayakan mereka Sayyidina Umar bin al-Khottab pernah berkata : ” Suatu hal yang sangat aku bimbangkan ke atas diri kamu atau pun umat ini iaitu seorang fajir iaitu penyeleweng agama yang tajam lidahnya di mana kepetahannya bercakap mempedayakan orang ramai”.
Sayyidina Ali pula pernah berpesan : ” Dua orang yang bakal mematahkan punggungku iaitu seorang alim yang melanggar perintah Allah dan seorang jahil yang mengerjakan ibadat kepada Allah. Yang pertama menjauhkan manusia dengan melanggar perintah Allah manakala yang kedua memperdayakan manusia dengan ibadatnya kepada Allah”

4 comments:

  1. maka dgn ini tersenyum simpul lah DAP lalu berkata kata di dlm hati,,,:bodohnya melayu terutama yg bertudung; ,,
    terus tersenyum sambil menarik nafas lega..,

    ReplyDelete
  2. Apa la...aku pun ada masa koyakkan paper Utusan tp yang dah terpakai la...buat bakar sampah...tak lak sampai nak inform2 kat public...
    Siap buat tikar lagi...buat bungkus nasi lemak...mcm2 kegunaan...hahaha...

    Mcm2 paper gak aku koyak2kan...tak paham betul mentaliti puak pembangkang ni

    ReplyDelete
  3. Seluar dalam pun kerajaan yg belikan...nak tunjuk terer bebudak UM niee...tak sedar diri !

    ReplyDelete
  4. Ini bukan Mahasiswa. Ini Maha BODOH. Apa faedah koyakkan surat khabar tuh BABI? Korang nih membuang masa sungguh. Kenapa tak pegi baca buku tambah ilmu score exam bagi dapat 1st class Honours?

    Korang nih BANSAT betul la. Lepas tuh keluar berdating bercouple. Bukak la tudung tuh. Macam sial aje perangai.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.