"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Sunday, May 1, 2011

Tian Chua sudah melampau kerana pemimpin PAS juga!


Komen Tian Chua dipetik dari Keadilan Daily,
“Mereka mengadakan sumpah laknat dengan menpermainkan agama. Negara sekarang di bawah Umno mengamalkan sumpah dan negara ini boleh digelar negara ‘sumpah-sumpah’.

“Walaupun saya bukan Islam, saya tahu itu semua salah. Datuk T sebenarnya tidak tahu agama.Saya tidak tahu agama apa yang dianutinya atau dia bawa agama baru’
“Jika semua perkara yang dilakukan boleh diselesai dengan cara bersumpah, bermakna negara kita tiak perlu peguam, hakim kerana dengan bersumpah kita sudah bebas, jimat masa pula,” kata Tian Chua semasa ceramah di Dewan Nusa Bakti, Bandar Baru Ampang.
Komen:
Dulu orang Cina tak berani hina orang Melayu. Dulu juga orang Cina tak berani baca ayat suci al-Quran atas pentas politik. Tapi hari ini MP Cina tanpa menutup aurat sudah dibenarkan memberi ucapan di ruang utama solat sebuah masjid. Hari ini juga orang Cina dibenarkan oleh pemimpin PAS membaca ayat suci al-Quran walaupun tajwid lintang pukang. Orang cina hari ini sudah berani mengkritik dan menghina penganut agama Islam bersabit dengan amalan dan hukum.
Kenapa mereka ini semakin berani dan semakin biadap? Mereka berani kerana mereka bersatu dan mereka telah kuat. Orang-orang Cina sudah kuat kerana orang Melayu berpecah sesama sendiri dan menjadi terlalu lemah. Tambahan pula puak2 PAS termasuk pemimpin ularmaknya membenarkan orang Cina membaca ayat suci al-Quran untuk kepentingan politik. Pemimpin PAS juga yang membenarkan MP Cina tidak menutup aurat memberi ceramah di ruang utama solat. Dan ularmak PAS juga yang membaca doa untuk Ketua Menteri Cina bukan beragama Islam selepas solat Jumaat. Doa-doa untuk Yang DiPertuan Agung selaku pemerintah dan payung kepada kedaulatan Melayu dan agama Islam telah dikesampingkan oleh Imam PAS di Seberang Prai Pulau Pinang.
Pemimpin PAS nak tunjuk mereka lebih liberal, mereka tidak rasict seperti UMNO. Tapi kini PAS diperkudakan dan diperalatkan dan paling sedih umat Islam pula dihina. Tapi apakah PAS berani bangkit untuk membuat teguran? Tidak mungkin lagi. PAS hari ini bukan PAS semasa Datuk Asri sebagai Presiden. PAS hari ini sanggup bersekongkol dengan parti komunis DAP hanya untuk menjatuhkan kerajaan Melayu/Islam sendiri. PAS membisu bila Ketua AMK membuat huru hara dalam ruang solat masjid. Sungguh memalukan kita umat Islam kerana ada pemimpin parti yang tidak menghormati masjid selaku rumah Allah. Hak peribadi seseorang itu untuk bermuhabalah atau tidak. Yang nak tanggung dosa itu adalah individu yang bermuhabalah. Kenapa pula Ketua Pemuda AMK,
Shamsul Iskandar masuk campur urusan peribadi orang lain? Lihatlah Tian Chua pula sudah terlebih pandai dan berani bertindak sebagai ularmak Islam. Sudah pandai mengajar dan komen sumpah laknat yang dilakukan oleh Datuk Eskay. Apa dah nak jadi dengan Islam kita di Malaysia  bila pemimpin kafir boleh menegur dan menghukum kerja buat orang-orang Islam hari ini. Orang Islam patut malu. Perbuatan ini patut dihentikan. Pemimpin PAS perlu bertanggungjawab kerana memberi ruang dan peluang untuk mereka menghentam UMNO atau orang Islam yang lain. Itulah mungkin ada pihak berani mengatakan PAS sebagai parti ajaran sesat. Nauzu billahi min zalik.

5 comments:

  1. Ketua AMK Ketot itu sepatutnya mendesak Ketua Umum PKR mereka itu melakukan sumpah laknat. Itu yang sewajarnya. Kenapa pula pergi buat kecoh dalam masjid menghalang hak orang lain. Pemimpin apa ni, bodoh dan tolol begitu sekali! Kenapa PAS diam? Tian Chua dah berani komen. Mat Sapu pula apa nak komen?

    ReplyDelete
  2. Nak tahu juga samada PAS ini sedar atau tidak apa yang sedang/tlah terjadi pada Islam di Malaysia, se higga kan orang cina boleh membuat keyataan ..yang nampak menghina islam itu sendiri.Begini lah kalau politik itu di utamakan dari Islam.
    Mungkin mereka (PAS)sedar tapi sudah di butakan mata dan hari mereka.

    ReplyDelete
  3. MELAYU jangan cakap ake..... CINA KURANG ajar kita TAMPAR!

    ReplyDelete
  4. Helo Tian Chua mulut ada insured ke? sedapnya cakap Dato'T tak tau Agama. Excuse me who are you son of a bitch.You are not a Muslim and Islam is not your religion. You have no right to talk about Islam . The best thing to do is SHUT UP and MYOBB...if you want to know the meaning of MYOBB. The answer is MIND YOUR OWN BLOODY BUISNESS.

    Setuju apa kata Wanredone.... Eloknya Mahaguru OMAR DIN ajar dia ni.

    ReplyDelete
  5. Cina2 DAP dan PKR sudah melampau. Melayu pula asyik bertelagah sesama sendiri, apa macam? Sedarlah wahai Melayu-melayu hooiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! Jangan jadi pengemis di tanah air sendiri jika kita berpecah sesama sendiri.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.