"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Monday, May 2, 2011

UMNO wajar dibubarkan dan ahli UMNO boleh menyertai PAS!

Pengarang Buku Tafsir Mubin
Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang menyeru ahli-ahli dan pemimpin Umno supaya meninggalkan parti itu dan bersama PAS jika benar-benar hendak melaksanakan Islam dan menegakkan keadilan untuk semua bangsa di negara ini. 
“Jika benar Umno hendak laksanakan Islam dan bertindak dengan penuh keadilan, kuasa sudah ada di tangan mereka hari ini, mengapa mereka tidak laksanakan?” katanya dalam kenyataan kepada Harakahdaily.
KOMEN:
Setakat ini rakyat umum belum nampak lagi PAS dapat melaksanakan hukum Islam di negeri-negeri yang ditadbir Pakatan Rakyat. Apa yang dapat dilaksanakan oleh kerajaan PAS di Kelantan sejak 20 tahun memerintah? Apa yang dapat PAS laksanakan Islam di Pulau Pinang, Kedah dan Selangor sejak 3 tahun memerintah? Manifesto PAS dalam PRU12 yang lalu pun belum tertunai. Apakah janji yang akan PAS taburkan lagi dalam pilihanraya umum yang akan datang? 
Ustaz Omar Khalid yang pernah mengetuai Dewan Pemuda PAS Terengganu dan dilantik sebagai Ketua Penerangan PAS Terengganu mengakui bahawa PAS tipu rakyat. Apa kata beliau yang kini telah menyertai UMNO, katanya "Dulu, masa dalam PAS, saya simpan janggut, berserban dan berjubah kerana diminta oleh pemimpin PAS. Mereka kata, bila simpan janggut, rakyat akan nampa kita warak, baik dan beriman. Ini akan memudahkan sokongan orang Melayu (Islam) kepada PAS".
Katanya lagi,"Paling besar pembohongan PAS ialah ingin mewujudkan perundangan Islam di Kelantan sebaik sahaja mendapat kuasa pada pilihanraya 1990. PAS berjanji akan menukarkan perlembagaan Kelantan kepada Islam jika berkuasa. Nik Aziz yang memberi jaminan ini dan diikuti oleh pemimpin PAS yang lain".
Tahun demi tahun, Ustaz Omar Khalid melihat pemerintahan PAS tidak ke mana. Keadaannya tetap serupa dengan pemerintahan BN/UMNO. Hinggalah 1993, beliau bertemu dengan Nik Aziz di rumahnya bertanyakan perundangan Islam yang bakal dilaksanakan di Kelantan.
Lagipun, pada waktu itu pemimpin PAS telah mulai menggomol balak. Kebendaan telah menjadi tumpuan utama pemimpin PAS terutamanya wakil-wakil rakyatnya. Ini juga merupakan antara tajuk perbualannya dengan Nik Aziz.
Bagaimanapun, Nik Aziz memberi jawapan yang amat mengecewakannya. MB Kelantan mengibaratkan PAS cuma ada kaki saja, tetapi badannya tidak ada. Maksudnya, Kelantan saja diperintah oleh PAS tapi Pusat oleh BN. Kemudian Nik Aziz kata lagi," Politik sama seperti sebuah peperangan yang penuh dengan tipu muslihat. Jadi, PAS terpaksa menipu untuk memenangi 'peperangan' dalam pilihanraya.
Setelah Nik Aziz berkata demikian, Ustaz Omar terus mengucapkan selamat tinggal dan menyertai UMNO sehingga sekarang. Baginya, terlalu banyak MB Kelantan melakukan penipuantermasuk penyalahgunaan kuasa yang diamanahkan oleh rakyat. Apa yang tidak amanah itu? Tunggu dalam entri akan datang!

3 comments:

  1. Haji Hadi nampak semakin garang pulak, dia tahu jika tidak demikian, kedudukan dirinya dalam PAS akan tersingkir. Lihat apa dah jadi dengan Ustaz Taib Azamuddin.

    ReplyDelete
  2. Muak aku dengan PAS ni. Perpaduan sesama islam ditolak nak jugak dengan kafir makan babi.Betul lah dunia akhir zaman.

    ReplyDelete
  3. mohon pautkan blog ambo:
    http://antibohmau.blogspot.com/
    tk.
    blog tuan akan dipautkan.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.