"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Wednesday, June 8, 2011

PAS gostan belakang sebaliknya DAP pecut ke depan!

Tahniah kepada Karpal Singh kata Tun Mahathir kerana apa? [Baca sini selanjutnya] Pemimpin dan penyokong PAS sekian lama yang memperjuangkan Islam, hukum hudud dan tubuhkan negara Islam tidak perlu lagi melangkah mayat Karpal Singh. Dengan begitu mudah Presiden PAS, Hj Hadi Awang memberi tahu kepada orang Melayu, orang Islam bahawa dalam al-Quran tidak disebut pun mengenai negara Islam. Terpinga-pinga penyokong fanatik PAS di seluruh pelusuk negara. Sudah lebih dua dekad pemimpin PAS mengeluarkan fatwa mengkafirkan UMNO (belum tarik balik fatwa tersebut) hanya kerana UMNO didakwa menolak negara Islam. Apakah PAS juga akan jadi kafir seperti UMNO apabila Presiden PAS sendiri mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara berkebajikan dan bukan lagi sebuah negara Islam? Inikah yang dikatakan mengatakan orang kafir akhirnya kafir itu akan balik kepada diri sendiri? Jika ini berlaku dan merupakan cerita yang benar, siapakah yang menanggung dosa hingga orang Melayu/Islam hari ini berpecah belah sesama sendiri disebabkan hanya isu negara Islam dan hukum hudud yang dilaung-laungkan oleh pemimpin-pemimpin PAS sendiri?
Kenapa dengan UMNO, PAS dengan tegas dan lantang memperjuangkan negara Islam, mendakwa UMNO kafir kerana bersubahat dengan orang kafir seperti MCA, MIC dan Gerakan? Jika masih ingat, Tun Mahathir semasa menjadi PM, beliau berani mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam tanpa mendapat tentangan oleh pemimpin parti komponen BN yang lain. Tapi kita hairan amat hairan sesekali hairan, tiba-tiba PAS boleh gostan ke belakang! Takutkah Haji Hadi kepada Karpal Singh? Sanggup korbankan perjuangan asal PAS sekian lama hanya kerana mendapat undi untuk kuasa politik. Rata-rata ahli PAS akar umbi kecewa malahan ramai cendiakawan Islam kecewa kerana PAS telah hilang roh atau identitinya. PAS sudah terbabas dari dasar perjuangannya. PAS bukan lagi sebuah parti Islam sebaliknya samalah parti-parti lain seperti DAP dan PKR. Jika tidak kenapa PAS sanggup korbankan asas penubuhan dan perjuangan parti PAS yang dipimpin oleh golongan ulamak sekian lama. Ulamak ditolak sebaliknya golongan edrogan, pro Anwarisme telah menguasai PAS. Tak perlu berdolak dalih lagi. Pemimpin yang pernah dikaitkan dengan kes khalwat dan penyelewengan tabung Memali telah dipilih sebagai No.2 dalam kepimpinan PAS. Bayangkanlah apa yang pembangkang akan kata dan dakwa jika Mat Sabu menjadi Timbalan Presiden UMNO? Seluruh masjid dan surau, padang dan bendang, kedai kopi dan pasar malam riuh pasal Timbalan Presiden UMNO baru yang dilantik adalah pemimpin yang bersekedudukan dengan isteri orang dan terlibat dengan penyelewengan tabung Memali.
UMNO tidak takut kerana orang Melayu/Islam dapat menilai sejauhmana keikhlasan PAS memperjuangan hak keistimewaan orang Melayu dan orang Islam di Malaysia ini. UMNO tetap konsisten dalam memperjuangkan hak ketuanan Melayu dan memelihara kedudukan agama Islam sebagai agama persekutuan mengikut perlembagaan Malaysia. Malahan pemimpin UMNO tidak gentar untuk mengatakan bahawa Malaysia sebagai sebuah negara Islam contoh kepada negara Islam lain di dunia. Namun yang menang dan paling gembira adalah Karpal Singh atau DAP. Golongan kafir harbi ini boleh melangkah laju lebih jauh ke hadapan kerana sahabat mereka (PAS) telah gostan ke belakang memberi laluan kepada mereka (DAP dan PKR). Walaupun PAS mengatakan ini strategi parti tapi kebanyakan orang Melayu/Islam melihat strategi PAS itu memakan diri sendiri. Tunggu dan lihat! 

1 comment:

  1. Berakhirlah sabuah impian. Dari untok membena negara islam kapada negara kebajikan. PAS sekarang memang betul2 menjadi hamPAS. DAPigs sedang ketawa besar yang mereka sudah berjaya meleyapkan cita2 hamPAS untok membena negara islam.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.