"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Thursday, December 9, 2010

Pemuda Pas Perak sokong ketuanan Melayu? Celako mu! titah Nik Aziz

Dewan Pemuda Pas Negeri Perak (DPPNPk) hari ini menyokong titah Sultan Perak, Sultan Azlan Shah bahawa orang Melayu yang mempertikaikan status agama Islam dan hak keistimewaan orang Melayu di negara ini telah menghina dan menderhaka bangsanya sendiri.
Setiausahanya, Dr Raja Ahmad Al-Hiss berkata, titah berkenaan bertepatan dengan situasi negara kerana mereka yang mempertikaikannya, bertindak tanpa berasaskan faktor sejarah dan bercanggah dengan perlembagaan negara.
"Perkara ini turut ditekankan oleh Pas dan pakatan pembangkang yang bersepakat berdasarkan konvensyen tahun lalu yang akan mempertahankan Perlembagaan Persekutuan termasuk hak istimewa orang Melayu dan Raja Berperlembagaan.
”DPPNPk juga menyembah maklum akur dengan titah Sultan Azlan Shah kerana sejarah telah menyatakan bahawa kejatuhan empayar dan Kerajaan Islam dahulu adalah akibat pemimpinnya telah lalai terhadap tanggungjawab dan perintah agama,” katanya dalam satu kenyataan di sini.
Katanya, DPPNPk komited mempertahankan Perlembagaan Malaysia. – Bernama
Komen:
Jika benar PAS dan Pakatan Pembangkang bersepakat dalam memepertahankan Perlembagaan Persekutuan tapi mengapakah Presiden PKR dan Ketua Umum PKR tidak bersepakat dalam hal ini? Pakatan apakah maknanya itu? Jika hal-hal sebegini asas dan penting pun langsung tidak ada kesepakatan antara pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat. Tok Guru Nik Aziz (maaf sedang sakit, kita doakan harap dia sembuh) juga tidak senang dengan ketuanan Melayu atau bangsa Melayu. Setelah DYMM Raja-raja Melayu bangkit menitah kemurkaan baginda terhadap pemimpin-pemimpin Melayu tertentu yang mempertikaikan Perlembagaan Persekutuan, barulah terdengar Pemuda PAS Perak bersuara. Itu pun belum sah benar. Jika TG Nik Ajis tahu, "Celako! celako! celako! ore yang memjuangkan ketuane Melayu! kata Nik Ajis. Rakyat dah tahupun perjuangan PAS apa-apa isu sekalipun seperti sabut yang tenggelam timbul, terumbang ambing, tidak halatuju yang jelas dan konkrit. Maklumlah PAS For All...

3 comments:

  1. PAS for All....katakan.

    ReplyDelete
  2. Yang GULING GULING atas jalan dulu di Perak bukan kah mereka ini penyokong penyokong PAS ???????

    Aaaaaaaaaagggghhhhhhhhh !!!!!! Sekali lagi PAS nak main sandiwara !!!!!!

    Baru belajar nak berpijak di bumi nyata ke ?????

    Macam mana aku nak sokong PAS ni !!! menipu sahaja kerjanya !!!!

    ReplyDelete
  3. Esok2 keluarlah kenyataan... itu semua hanya pandangan peribadi.

    Alah.. PAS kan.. mcm tak biase..

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.