"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Friday, December 10, 2010

Tugas utama pembangkang menyebar fitnah dan membohongi rakyat!

Datuk Seri Najib Tun Razak semalam telah memberi amaran martabat dan jawatan seseorang bukan jaminan mereka tidak akan diambil tindakan jika melakukan rasuah. “Ada pihak cuba melemparkan gosip-gosip liar dan mempolitikkan isu rasuah, namun tindakan yang telah kita ambil selama ini membuktikan kita tidak memilih bulu.
“Bagi pihak kerajaan, saya sendiri tidak pernah campur tangan dalam operasi Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
“Tidak timbul soal cover-up (melindungi) sesuatu kes kerana SPRM perlu memberikan penjelasan kepada Lembaga Penilaian Operasi bagi aduan yang tidak diambil tindakan,” kata beliau.
Komen:
Kalau pemimpin pembangkang kena tahan SPRM, depa akan kata itu semua kerja UMNO. SPRM jadi barua kepada kerajaan pusat. SPRM bekerja untuk kerajaan BN. Pemimpin pembangkang bukan tak tahupun, BPR (Badan Pencegah Rasuah) sudah dijadikan sebuah badan bebas dikenali sebagai Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia). Depa tahu ada beberapa Jawatankuasa yang dianggotai oleh tokoh perundangan, bekas-bekas hakim yang berintegriti sedang memantau SPRM. Jika DS Najib bersumpah dengan nama Allah, dalam masjid malahan di hadapan Kaabah sekalipun, puak-puak pembangkang ini tidak akan peduli kerana senjata fitnah merekalah yang boleh menjatuhkan UMNO/BN dalam PRU yang akan datang. Malahan penahanan Dato Khir Toyo dikatan pula sandiwara UMNO. Begitu busuk dan hodoh, hati dan perangai puak-puak pembangkang ini cuba meracuni fikiran rakyat. Yang peliknya pegawai-pegawai tinggi kerajaan pun ada yang percaya. Macam mana seorang pegawai kerajaan jadi seperti itu. Ini bermakna begitu kuat racun fitnah yang menjadi produk utama PAS, PKR dan DAP bagi menghadapi pilihanraya akan datang untuk menjatuhkan kerajaan BN. Sebenarnya pembangkang sudah ketandusan isu sebaliknya kerajaan pimpinan pembangkang di beberapa buah negeri banyak isu yang boleh dipersoalkan oleh BN. Tapi pemimpin BN lebih menumpukan kepada usaha-usaha membantu dan membela rakyat dan mentadbir negara selaras denga falsafah " 1 Malaysia: Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan".

2 comments:

  1. betul tu skrg aku cukup geli tgk muka pemimpin pas. nampak serban nampak fitnah jahat mereka.

    ReplyDelete
  2. setuju, teruskan perjuangan membela rakyat. biarkan siluncai dengan labu-labunya.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.