"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Wednesday, January 25, 2012

Kalau aktivis PKR keluar PKR kerana lihat video Anwar apatah kami ahli biasa PKR!

Anwar Ibrahim takut nak saman bekas-bekas aktivis PKR seperti bekas Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Ezam Mohd. Noor; bekas Naib Ketua AMK, Mohd. Zahid Md. Arip; bekas Setiausaha AMK, SD Johari Yasin; bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari dan bekas ahli AMK, Hamizun Khairuddin. [baca sini].

Persoalannya kenapa kita yang cuma ahli biasa PKR tidak ikut jejak mereka yang lebih lama kenal Anwar Ibrahim? Antara mereka ada yang beberapa kali merengkuk dalam penjara dalam tahanan ISA kerana membela dan mempertahankan Anwar Ibrahim. Ada di antara mereka merupakan pengasas penubuhan PKR. Ada di antara mereka pencetus gerakan Reformasi yang memperjuangkan nasib DS Anwar Ibrahim. Antara mereka juga merupakan doktor peribadi DS Anwar Ibrahim. Antara mereka juga merupakan Setiausaha Sulit Anwar, orang yang lebih faham dan mengenali lebih rapat secara peribadi dengan Anwar Ibrahim. Sama ada mereka itu berada dalam parti bersama Anwar Ibrahim atau kawan penghibur Anwar Ibrahim, semuanya dah menjauhkan diri dengan Anwar Ibrahim.

Sekali fikir kasihan juga kepada Anwar Ibrahim. Yang masih setia bersama beliau cuma mereka yang ada kepentingan dalam politik. Juga sebahagian kecil pelajar-pelajar universiti yang simpati dengan nasib Anwar Ibrahim.  

Bila dua, tiga kali fikir, kita patut tinggalkan dia kerana beliau bukan pemimpin yang wajar dicontohi apatah lagi dijulang sebagai Perdana Menteri Malaysia. Rakyat dan negara Malaysia khasnya berhadapan banyak masalah sejak beliau dipecat daripada UMNO sebagai Timbalan Presiden dan sekaligus sebagai Timbalan Perdana Menteri setelah Tun Mahathir ketika itu selaku PM begitu yakin bahawa Anwar Ibrahim terlibat dalam kes liwat.

Alhamdulillah, negara Malaysia diurus dengan baik. Gerakan Reformasi ditangani dengan cara berhemah. Negara-negara Barat pro Anwar sudah mula memahami dan menghormati kedaulatan negara kita. Tuduhan sistem kehakiman negara di bawah telunjuk PM sudah dapat dinafikan. Anwar Ibrahim diberi peluang seluas-luasnya dalam kes perbicaraan beliau. Apa lagi yang tidak kena atau tidak betul kepada pihak kerajaan Malaysia? Fikirlah sedalam-dalamnya dan jangan mudah mendengar cite pembangkang yang hanya mahu menjatuhkan kerajaan BN yang sedia ada dengan menabur pelbagai fitnah dan propaganda.


No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.