"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Thursday, August 16, 2012

Hukum Hudud: UMNO tolak atau tidak?

Aku pun dah lupa apa yang pemimpin-pemimpin UMNO dok kata dulu, tapi terima kasihlah kerana mengingatkan aku semula apa yang mereka kata kerana apa yang mereka kata itu sama dengan apa yang hendak aku kata sekarang, malah kata-kata mereka itu buat aku jadi semankin yakin tentang apa yang percaya mengenai tanggap aku terhadap PAS itu memang TEPAT dan BENAR.

Pertama, aku hairan kenapa PAS pecat pemimpin-pemimpin mereka sendiri yang cuma mempertahankan hudud daripada dihina oleh DAP. Ini bermakna PAS sendiri yakin bahawa DAP berada di pihak yang benar sebab PAS sanggup tendang pemimpin mereka yang lawan DAP.

Kedua, jika benar PAS percaya pendirian DAP tentang hudud itu salah, sudah tentu dari awal lagi PAS tidak boleh terima DAP sebagai rakan seperjuangan. Oleh kerana PAS tahu DAP memang bercakap benarlah maka PAS bersedia berkerjasama dengan DAP untuk menubuhkan kerajaan yang tidak boleh melaksanakan hudud.

Jadi kenapa PAS masih bercakap tentang hudud?? Jawapannya, PAS tahu kelamahan dan sensitiviti orang Melayu tentang agama. Sebab itu PAS guna hudud dalam setiap PRU hanya untuk buat orang Melayu rasa berdosa dan bersalah jika mereka tolak PAS. PAS cuba beri gambaran jika ada mana-mana orang Melayu yang sangup tolak hudud yang diperjuangakan oleh PAS itu, maka orang itu akan di cop sebagai orang yang jahil tentang agama, atas sebab itu wajib bagi pengundi Melayu tolak orang yang jahil ini daripada memjadi pemimpin negara. Itu sebab PAS masih guna hudud sebagai senjata politik mereka supaya orang Melayu mudah termakan hasutan mereka untuk menolak UMNO.

DAP bagaimana pun tidak seperti PAS yang suka bercakap bohong tentang pendirian mereka mengenai hudud, sebab DAP tahu siapa saja, samada PAS atau UMNO yang menang, mereka tidak mempunyai kuasa mutlak untuk melaksanakan hudud walau pun mereka menang 2/3 majoriti Parlimen, sebab 2/3 majoriti itu bukannya kuasa UMNO atau PAS yang punya saja tetapi kuasa yang terpaksa dikongsi dengan rakan-rakan mekera yang menolak hudud. Sebab itu orang Melayu kena akur bahawa Malaysia bukannya seperti Arab Saudi dimana pemimpin (Raja) disana mempunyai kuasa mutlak untuk menentukan undang-undang negara mereka.

Cuma PAS saja yang sering bercakap bohong kononnya UMNO dah dapat kuasa 2/3 majoriti Parlimen tapi masih tak mahu buat hudud. Memang benar kata Dr Mahathir hudud memang nampak kejam dalam pandangan orang sekarang, lebih-lebih lagi mereka yang tak faham tentang Islam. Jadi kenapa kita hendak mendahulukan perkara yang nampak kejam sedangkan Nabi sendiri suruh kita bercakap perkara yang indah-indah belaka tentang Islam supaya orang kafir pun boleh sokong Islam?? Kata Nabi lagi, janganlah paksa mereka memilih Islam kerana tiada paksaan dalam agama.

Sebab itu Perlembangaan kita juga beri jaminan kepada setiap individu untuk memilih agama dan kepercayaan mereka sendiri termasuklah orang Melayu. Jadi kenapa PAS mengkafirkan pemimpin UMNO hanya kerana pemimpin UMNO mempunyai perbezaan pendekatan dan interprestasi tentang hudud?? Pemimpin UMNO tidak pernah kata hudud bukan hukum Allah sama seperti kita tidak pernah menafikan yang daging babi itu HARAM, tetapi Allah tidak sekejam pemimpin PAS kerana dalam keadaan dahrurat, daging babi yang HARAM itu pun diharuskan makan jika ia dapat menyelamatkan nyawa manusia pada saat itu.

Begitu juga dengan hukum hudud, hukum ini memang wajib dilaksanakan jika keadaan di Malaysia sama seperti keadaan di Arab Saudi. Tetapi jika perlaksanaan hudud itu dilihat sebagai ancaman kepada penganut agama lain seperti di Malaysia, maka Allah mahu kita lebih mengutamakan KEADILAN yang dapat di terima oleh semua kaum walau pun hudud bukan lagi menjadi pilihan semua. Sebab itu sebagai orang Islam, Allah masih mahu kita menjaga setiap tingkah laku kita walau pun tidak ada hukum hudud untuk menghukum kita kerana Allah MELIHAT apa saja yang kita buat, dan jika manusia gagal menghukum mereka yang melakukan kesalahan atau maksiat di atas dunia, atas apa sebab sekali pun, mereka tetap akan dihukum di akhirat kerana hukuman Allah itu lebih ADL daripada hukum hudud PAS di dunia.

Masa tu orang PAS tak boleh lagi bertakbir atau kata, “jangan hukum si polan tu, dia Ketua Umum kami, mana boleh hukum dia sebab tak ada emapat orang saksi, lagi pun gambar dalam video tu UMNO yang punya”. Masa tu, yang jadi saksi bukan lagi video UMNO atau empat orang ustaz PAS, tapi kaki dan tangan si polan itu sendiri yang bercakap sebagai saksi diatas segala dosa-dosa yang dilakukannya diatas dunia. Nak pakai Karpal Singh jadi loyer pun tak guna lagi, sebab Karpal sendiri pun tak percaya hudud PAS masa dia hidup di dunia.

Jadi, tak payahlah kamu hendak memperbudak-budakkan kami, kononnya tak sokong PAS boleh masuk neraka pulak, kalau kamu rasa undi kamu boleh masuk syurga, maka gunalah undi kamu sebagi tiket untuk masuk ke syurga. Mudah-mudahan kamu dapat juga jumpa Karpal Singh di Syurga nanti sebab dia pun undi PAS jugak. 

Sumber: Shaikh Mohamed Noordin

3 comments:

  1. Hukum hudud adalah hukuman atau pembalasan ke atas penjenayah sebagaimana yang telah ditetapkan oleh Allah swt akan bentuk dan jumlah hukumannya dengan nas yang jelas di dalam al quranil karim. Justeru sebagai manusia yang beriman kepada Allah swt dan kitabNya, kita tidak mempunyai pilihan melainkan dengar dan taat terhadap apa yang telah ditetapkan oleh Allah swt.

    ReplyDelete
  2. hukum hudud bukan hukum yang sesuka hati boleh diguna mengikut kesesuaian tempat, tapi hukum ni memang wajib dibuat tanpa mengira tempat.

    ReplyDelete
  3. Salam admin..saya rasa ayat admin di atas yg mengatakan "hukum ini memang wajib dilaksanakan jika keadaan di Malaysia sama seperti keadaan di Arab Saudi. Tetapi jika perlaksanaan hudud itu dilihat sebagai ancaman kepada penganut agama lain seperti di Malaysia, maka Allah mahu kita lebih mengutamakan KEADILAN yang dapat di terima oleh semua kaum", adalah kurang tepat. Apakah admin beranggapan hukum Allah ni x adil buat non muslim? Hukum Allah adalah hukum pencegah supaya kita x buat maksiat dan jenayah. Kita sbg umat islam wajib sokong dan bkn bg alasan kononnye x mcm arab saudi la..x mcm brunei la..takut jadi mcm Afghanistan la..dll. Tugas kita ialah bg penerangan kpd bkn islam supaya mereka faham. Klu mereka boleh ikut perbankan islam insyaAllah hukum islam juga boleh.

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.