"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Monday, August 6, 2012

PAS tetap terima DAP walau pun Karpal Singh menghina Islam?

Sempena hari bersejarah, Quran diturunkan Allah, betapa baiknya jika kita mengetahui tentang tingginya syafaat Al-Quran dengan mendekati , menghayati dan mengamalkan dengan kandungan al-Quran itu dengan yakin.
Karpal Singh, Pengerusi DAP Pusat
Allah telah menjanjikan Al-Quran sebagai pemberi syafaat terulung dan janji Allah itu adalah benar. Dekatilah Al-Quran dan jadikalah ia teman di dunia dan pemberi syafaat di Akhirat. Umat Islam di seluruh dunia tidak akan berpecah sebaliknya bersatu jika berpegang teguh dengan ajaran al-Quran. Orang UMNO dan orang PAS boleh bersatu jika masing-masing berpegang teguh kepada al-Quran dan sunnah Rasulullah SAW.

Namun demikian, hati-hati manusia hari ini mudah ditakluki nafsu dunia. Nafsu untuk menang dalam persaingan merebut kerusi dan jawatan serta pangkat. Ajaran Islam yang sebenar dikesampingkan begitu sahaja.
Keratan Akhbar
Musuh Islam yang jelas  dari segi rupa dan bentuknya, batin dan zahirnya telah dijadikan sahabat dalam perjuangan untuk menjatuhkan sahabat sebangsa dan seagama. Sedangkan dalam surah Ali Imran, ayat 103, Allah SWT berfirman yang bermaksud " Berpeganglah kamu kepada tali Allah (Agama Islam) dan janganlah bercerai berai...."

Wahai rakan-rakan dalam perjuangan Islam terutama ahli-ahli PAS dan penyokong-penyokong PAS, kembalilah kita kepada ajaran al-Quran. Buang yang keruh ambil yang jernih. Bumi mana yang tak ditimpa hujan. Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh. Islam akan kuat jika umatnya bersatu.

Cuba saudara-saudara lihat pula bagaimana puak-puak kafir harbi DAP laknatullah, baru ada sedikit kuasa memerintah negeri Pulau Pinang dengan angkuh dan sombongnya, tanpa rasa takut dan hormat telah menghina dan mengguris hati umat Islam di Malaysia. Ahli-ahli PAS perlu sedar dan insaf tentang isu ini. Bukan baru tapi sudah sekian lama dan masih tidak berubah, mereka tetap angkuh dan sombong mengatakan bahawa DAP tidak akan berganjak menentang penubuhan sebuah negara Islam dan pelaksanaan hukum hudud di negara ini.

Bekas Ketua Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang, Mohamed Hafiz Mohamed Nordin berkata, selagi Pas berada dalam pakatan tersebut, perjuangan Islam yang selama ini menjadi asas perjuangan parti tersebut akan terus dikekang hebat oleh DAP.

Ahli Pas di peringkat akar umbi mahu parti itu keluar segera daripada pakatan pembangkang kerana kebiadaban DAP serta Pengerusinya, Karpal Singh terhadap Islam merupakan satu perkara yang tidak boleh diterima dan tidak boleh dimaafkan.
Ujarnya, ia merupakan satu hakikat yang berlaku dan atas sebab itu golongan ulama di dalam Pas perlu tampil meminta pucuk pimpinan parti mengkaji semula kerjasama parti tersebut dengan DAP serta Parti Keadilan Rakyat (PKR).
“Rata-rata ahli akar umbi yang saya temui menyifatkan kenyataan Karpal sebagai kurang ajar dan biadab kerana ia melibatkan kesucian Islam dan kepentingan umat Islam. Ini bukan soal Pas tetapi soal Islam dan umat Islam.

Apakah PAS masih mahu bersekongkol dengan DAP. Mahu bergelumang dengan dosa dan mungkin bala yang diturunkan Allah SWT kepada umat Islam di Malaysia ini yang sanggup berpecah belas sesama sendiri?

No comments:

Post a Comment

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.