"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Sunday, April 25, 2010

Keputusan Rasmi P.94 Hulu Selangor: Calon BN menang!

Calon Barisan Nasional (BN), P. Kamalanathan menang selepas mendapat 24,997 undi berbanding calon Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim yang mendapat 23,272 undi. BN menang dengan majoriti sebanyak 1,725 undi.
Secara ringkasnya, BN menang di kawasan Melayu terutamanya kawasan-kawasan tanah rancangan dan kampung  tradisional sebaliknya kalah di kawasan-kawasan kampung baru dan bandar. Ini bermakna pengundi-pengundi Cina masih menyebelahi Pakatan Rakyat. Pengundi-pengundi Cina tidak kisah dengan masalah moral calon. Itu sebabnya Dr. Chua Soi Lek boleh menjadi Presiden MCA. Tugas berat menanti pemimpin-pemimpin Cina seperti Chua Soi Lek dari MCA dan Dr. Koh Tsu Koon dari Gerakan untuk memastikan pengundi-pengundi Cina menyebelahi BN dalam PRU yang akan datang.

2 comments:

  1. Sekalung tahniah kepada BN atas kemenangan di Hulu Selangor. P. Kamalanathan dan BN mesti bekerja keras untuk menunaikan janji-janji yang ditabur semasa kempen. Jangan jadi setengah calon yg menang menghilangkan diri dan tidak menampakkan muka serta tak mahu menyelesaikan masalah di akar umbi. Rakyat sekarang bukan macam zaman tok nadok tapi sekarang rakyat berilmu dan tahu berfikir baik buruknya.

    ReplyDelete
  2. HELEEEEEEEEEEEH............

    PEJUANG MELAYU DOK CIUM KEGHIH BILA NGUNDI, UNDI KELING BOTOI. TADAK MELAYU KA YANG BERTANDING, HAMPA DOK PUJA KELING TU.

    he he he
    gurau ngan puak2 jamban

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.