"BERDEMONTRASI MENENTANG PEMERINTAH YANG DIPERINTAH OLEH PEMIMPIN BERAGAMA ISLAM ADALAH HUKUMNYA HARAM- Ustaz Idris"

Thursday, April 8, 2010

Tak tumbuh tak melata, tak sungguh Nalla tak kata

Kenyataan Datuk S Nallakarupan yang mendakwa Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim akan menuntut kemerdekaan Sarawak sekiranya menang pada pilihan raya negeri sebagai mengarut dan tidak memahami sejarah. Setiausaha Agung PKR, Saifuddin Nasution berkata, kenyataan yang dibuat Nallakarupan dalam sebuah akhbar semalam amat tidak masuk akal kerana PKR selama ini tidak pernah memikirkan rancangan yang melampaui batas seperti itu. “Saya anggap kenyataan Nallakarupan sebagai ‘tidak betul’, tidak mungkin Anwar pernah berfikir mahu mengeluarkan Sarawak dari Malaysia. 
Nallakarupan dipetik sebuah akhbar semalam berkata, Anwar berkemungkinan merancang menuntut kemerdekaan Sarawak jika PKR menang pada pilihan raya negeri pada bila-bila masa sekarang. Nallakarupan turut mendakwa Anwar akan ‘berhijrah’ ke Sarawak untuk membuat persiapan dan memantapkan jentera pilihan raya parti di sana. 
Komen:
Tidak mustahil Anwar akan atau pernah berkata demikian jika PKR memenangi pilihanraya Sarawak. Anwar pernah berusaha untuk menjadi PM pada 16 Sept 2008. Anwar pernah lari ke Kedutaan Turki dengan melaporkan dia akan dibunuh. Dia minta YB Zulkifli Nordin membuat akuan bersumpah mengaitkan PM dengan kes pembunuhan Attantunya. Wahai Saifuddin Nasution! Tembelang Anwar sudah pun terbongkar, dibongkar oleh bekas-bekas Setiausaha Politik Anwar dan sahabat-sahabat Anwar sendiri cuma Presiden PKR, Wan Azizah sahaja yang kelihatan masih setia dengan Anwar, suaminya.

1 comment:

  1. Rahsia kenapa calon MIC dipilih di Hulu Selangor akhirnya dibongkar......sila klik disini

    ReplyDelete

Sila beri komen dan pandangan yang ikhlas dan membina. Terima kasih.